משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מה חשוב בניקיון כלוב הארנבים

בינינו, אף אחד שמגדל ארנבים לא באמת אוהב ונהנה מניקיון הכלוב שלהם. עם זאת, אם נקפיד על שגרת ניקיון קבועה ולא נסטה ממנה, המשימה תהיה הרבה פחות מעצבנת וארוכה בפני עצמה בכל פעם. בעצם אין חוקיות קבועה לגבי תדירות הניקיון וזה לגמרי תלוי בסוג הכלוב, מספר הארנבים שחיים בו ומשתנים אחרים, אבל בגדול ניקיון יומי בסיסי יעשה לכם את החיים להרבה יותר קלים. 

ככלל אצבע אנו ממליצים על ניקיון מקיף בפרק זמן של אחת לשבועיים. עם זאת ישנם בהחלט מקרים בהם עדיף לנקות בתדירות גבוהה יותר – לרוב כשמדובר על יותר מארנב אחד בכלוב וכשאלו הם ארנבים שלא מורגלים בעשיית הצרכים שלהם בשעות בהם הם מבלים מחוץ לכלוב. כעת בואו נעבור על העקרונות החשובים בניקיון כלובי ארנבים. 

ניקיון יומי של כלוב הארנבים

חשוב להקפיד על ניקיון יומי של כלוב הארנבים כדי לשמור על מראה נעים וריח טוב. אלו הדברים שכדאי לעשות מדי יום:

  • סלקו כל שאריות מזון שהארנבים לא אכלו על בסיס יומי. אידיאלית, עדיף לעשות זאת פעמיים ביום אם אפשר. 
  • שטפו היטב את קעריות המזון והמים. 
  • שטפו ומלאו מחדש את מיכל המים. השתמשו במברשת ייעודית שתקל על המלאכה. 
  • אתרו ונקו לכלוכים קטנים כמו מים שנשפכו וכתמי שתן מחוץ למקום המיועד לעשיית צרכים.
  • נקו את ארגז הצרכים והוסיפו חול במידת הצורך. 

ניקיון שבועי

בחרו יום בשבוע לניקיון מקיף יותר:

  • הוציאו את כל האביזרים מהכלוב ושטפו אותם היטב באמצעות סבון כלים וסקוץ׳. 
  • החליפו את המצע של הכלוב במצע נקי וחדש. 
  • נקו היטב את פנים הכלוב באמצעות מטלית ומים חמים. אפשר בהחלט להיעזר בחומץ כדי להסיר כתמי שתן עיקשים. אם יש לכם כלוב קטן יחסית שמתפרק לחלקים אפשר בהחלט לפרק אותו ולשטוף היטב עם צינור מים בלחץ גבוה בחצר. 
  • בצעו חיטוי מלא של חלקי הכלוב, אך זכרו שלאחר מכן חשוב לשטוף היטב את החלקים שעברו חיטוי. שימו לב כי חומרי חיטוי לא מומלצים כשמדובר על כלוב עשוי עץ שנוטה לספוח אליו את הכימיקלים השונים. ניתן בהחלט להשתמש באקונומיקה לצורך המשימה ביחס אחד לעשר עם מים. השרו את החלקים השונים בתערובת הזו למשך כחצי שעה ולאחר מכן שטפו את הכל היטב. 

ניקיון קופסת הצרכים

ממש כמו חתולים, גם ארנבים אוהבים לעשות את הצרכים שלהם בחול מיוחד במקום המיועד לכך, וקופסת צרכים זה משהו שבהחלט מקל עלינו באופן כללי את הניקיון והשמירה על בריאות הארנבים. כפי שציינו קודם לכן, ניקיון הארגז זה משהו שצריך להיעשות באופן יום יומי. זה חשוב לא רק בשביל לשמור על הניקיון, ההיגיינה והבריאות של הארנבים, אלא גם כדי לאפשר לנו לעקוב אחרי שינויים ביציאות של הארנבים שלנו, כאלו שעשויים להעיד על בעיה רפואית כזו או אחרת.  

התדירות הנכונה של ניקיון מקיף של הארגז תלויה בגודל ובסוג שלו. אם אתם משתמשים בארגז עמוק ניתן להיפטר מדי יום מהחול המלוכלך ופשוט להוסיף חול חדש. לעומת זאת, ככל שמדובר על ארגז רדוד יותר, כך האפשרות של ניקיון מקיף יומי היא יותר מומלצת. 

טיפים לניקיון כלובי ארנבים

  • גבישי סידן נוטים להימצא בשתן ארנבים והם מתקשים ויוצרים חומר שקשה להסיר שנדבק לכלובים ולארגזי החול. חומץ הוא חומר מצוין לפירוק של גבישי הסידן הללו. מומלץ לשמור בקבוק ספריי המכיל חומץ באחוז גבוה מהול במים וכך אפשר להשפריץ על הגבישים הללו שנוצרים ולהמיס אותם לפני שהם מתיישנים ומתקשים מדי. כשאתם מגיעים לשלב של ניקוי מקיף אפשר בהחלט להשרות את החלקים השונים במים מהולים בחומץ. 
  • בחרו סוגי מצע בעלי יכולת ספיגה טובה. מומלץ לדאוג מראש לכמה סטים של מצע (בין אם מדובר על דשא סינטטי, סמיכות או סוגים אחרים) כדי שתוכלו להחליף בכל פעם למצע חדש ונקי. 
  • בחרו כלובים גדולים יחסית שתוכלו לנקות בקלות. הימנעו מכלובים המכילים חלקים של עץ טבעי וחשוף. שתן ונוזלים אחרים נוטים להיספג בו וקשה מאד להיפטר מהריח וההשפעה שלהם. 
  • עיקור וסירוס של הארנבים יקל עליכם את מלאכת הניקיון על ידי ניטרול של עשיית צרכים כאקט טריטוריאלי. 

בשורה התחתונה

ניקיון כלוב הארנבים שלכם באופן יומיומי לצד ניקיון מקיף אחת לזמן קבוע מראש זה משהו שאסור לוותר עליו. הצעדים הללו יאפשרו לנו לשמור על בריאות הארנבים שלנו, ועוד לפני כן יהפכו את הגידול שלהם להרבה יותר נעים. באתר תוכלו למצוא מוצרים מעולים לניקיון כלובים וכן כלובים איכותיים שתוכלו לנקות בקלות יחסית. הרבה בהצלחה! 

אוכל לארנבים

ארנב

כלובים לארנבים

ציוד וצעצועים לארנבים

דילוג לתוכן