משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

צ'או צ'או

להאזנה למאמר

צ'או צ'או (chow chow) מכובד, רציני ומרוחק, הוא זן של תענוגות ייחודיים. צ'אווים הם כלבים חזקים ובנויים בצורה קומפקטית. התכונות הייחודיות שלהם כוללות רעמת אריה סביב הראש והכתפיים. הלשון שלהם באופן חינני היא כחולה-שחורה. עיני שקד עמוקות המוסיפות להבעה זועפת וסנובית, והליכה נוקשה ברגליים. לצ'אווים יכולות להיות שכבות פרווה חלקות של אדום, שחור, כחול, חום קינמון או שמנת. יש להם מעט ריח כלבים. צ'אוים מחונכים היטב לעולם אינם אכזריים או פרועים, אלא תמיד מעודנים ומכובדים. הם מרוחקים מזרים ונאמנים לנצח לאהובים עליהם. צ'אווים שלווים ומסתגלים, ללא צורכי פעילות גופנית מיוחדים, ויוצאים בשמחה לחיי העיר.

צ'או צ'או

בריאות של צ'או צ'או

בעיות בריאותיות של צ'או צ'או עשויות לכלול:

  • אנטרופיון עפעפיים
  • דיספלזיה של מפרק הירך
  • דיספלזיה במרפק
  • אלרגיות ותפקוד בלוטת התריס

    בעיות אלו עשויות להיות ממוזערות על ידי סקר בריאותי, גידול אחראי וטיפול רפואי, ניתן לאבחן ולנהל אותן בטיפול וטרינרי. 

טיפוח וטיפול של צ'או צ'או

גם לצ'או בציפוי מחוספס וגם לציפוי חלק יש פרווה כפולה שופעת ודורשים טיפוח קבוע. צחצוח יסודי לפחות פעמיים בשבוע ואמבטיה חודשית יכולים לשמור על בריאות העור והפרווה של הכלב. הקפד לטפל מיד בכל בעיות הטפילים, כגון פרעושים או קרציות. כלול טיפול בעיניים ואוזניים בכל טיפוח, וגזוז ציפורניים באופן קבוע. מעיל הגור והמעיל מסביב לראש עלולים להיות דהויים אם לא מטופחים באופן קבוע. יש להקפיד להסיר את כל הקשרים ולהבריש או לסרוק את הפרווה. עדיף להשתמש במייבש אוויר קריר כדי לייבש היטב את הפרווה לאחר אמבטיה.

פעילות ספורטיבית

הChow Chow הוא כלב פעיל ועירני עם צרכי פעילות גופנית מתונים. הצ'או דורש הליכות יומיות ומשחק מתון עם צעצועים לכלבים, עם משחק גס מינימלי או פעילות גופנית בעלת השפעה רבה. הימנע מפעילות גופנית בתקופות חמות של היום, מכיוון שהגזע אינו מסתדר היטב עם חום גבוה או לחות. הליכה בקצב מתון ארבע פעמים או יותר ביום תעזור לשמור על צ'או והבעלים מאושרים ובריאים. ופעילות משותפת משפרת את הקשר בין אדם לכלב.

אימון ואילוף

שיעורי סוציאליזציה מוקדמים והכשרת גורים מומלצים ועוזרים להבטיח שהצ'או יגדל להיות בן לוויה מותאם היטב ומנומס. סבלנות וחיזוק חיובי ועקבי הם המפתחות לאימון מוצלח. הם כלבים אינטליגנטים מאוד אך יכולים להיות עקשנים. יש להימנע משיטות אימון קשות כדי לפתח מערכת יחסים אמון. סבלנות, שבחים ותרגול קבוע הם הכלים הטובים ביותר לשימוש עם הצ'או שלך. מומלץ להשתמש באימון עם חטיפים איכותיים לכלבים .

תזונה של גזע הצ'או צ'או

יש מגוון סוגים של מזון מסחרי לכלבים, מזון יבש לכלבים או אוכל רטוב לכלבים באיכות מעולה. בעלים רבים בוחרים להאכיל במזון ללא דגנים. בדקו בקביעות את עורו של הכלב לאיתור גירוי או סימנים אחרים של אלרגיה, גם אם לא שיניתם את התזונה המסחרית. שכן, חברות מזון לכלבים משנות תדיר את הפורמולות. שימו לב שפינוקים לכלבים יכולים ליצור גם אלרגיה ובעיות עיכול. תנו נשנושים במשורה, אם בכלל, במיוחד הימנעו מעצמות מבושלות ומזונות עם תכולת שומן גבוהה. למד אילו מזונות אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו לא. בדוק עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל או התזונה של הכלב שלך.

No data was found
דילוג לתוכן