משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אלסקן מלמוט

להאזנה למאמר

אלסקן מלמוט, הוא כלב עבודה חזק להפליא, כבד. הוא כלב חביב, נאמן ושובב אך מכובד. ניתן לזהותו על ידי זנבו בעל הפרווה הענפה הנישא על הגב, האוזניים הזקופות והעצם העצומה שלו. כל מה שקשור למאלמוטים מעיד על מוצאם ככלב מזחלות ארקטי. העצם הכבדה, החזה העמוק, הכתפיים החזקות והמעיל הצפוף ועמיד בפני מזג האוויר כולם זועקים, 'אני עובד קשה לפרנסתי!' אבל לעיניהם החומות בצורת שקדים יש ניצוץ שובב. מה שמרמז על כלבים שנהנים להתכרבל עם הבעלים שלהם כשיום העבודה מסתיים. הזכרים הם חיות להקה. וב'חבילה' המשפחתית שלך, המנהיג שלהם חייב להיות אתה. אימון תקיף אך אוהב צריך להתחיל בגיל הגור המוקדם. עם זאת, תענוג להיות בחברת אלסקן מאלמוט שמתנהג היטב. הוא שובב, עדין, ידידותי ומעולה עם ילדים.

כלב אלסקן מלמוט

בריאות

קיימות בעיות בריאות בגזע זה שכדאי להכיר:
דיספלזיה בירך- מום במפרק הירך שהוא מצב השלד השכיח ביותר אצל כלבים , דיספלזיה במרפק- אחת הסיבות לצליעת רגל קדמית. כונדרודיספלזיה ('גמדות'), תת פעילות של בלוטת התריס, פולינורופתיה תורשתית

כמו בכל גזעי כלבים, יש לבדוק באופן קבוע את האוזניים של מלמוט אלסקה ולהקפיד על ניקוי האוזניים כדי להסיר חומר זר ולמנוע הצטברות שעווה. כמובן יש להקפיד על צחצוח שיניים והיגיינה דנטלית באופן קבוע.

טיפוח אלסקן מלמוט

המעיל הכפול העבה והעמיד למים של האלסקן מאלמוט מותאם להפליא לחיים הארקטיים הקשים, אך הוא דורש תחזוקה מתמדת. יש להבריש מלמוט כל יום עם מברשת סיכות ומסרק מתכת. כל הזמן לבדוק אם יש מחצלות שעלולות להכיל פטריות ונקודות חמות שעלולות להזדהם. פעמיים בשנה, במהלך עונת הנשירה, יש להוסיף מגרפת פרווה תחתית לשגרה. הרבה מלאמוטים נשטפים לעתים קרובות מדי שבוע, אבל אלסקן מלמוט יכולה לעבור שישה עד שמונה שבועות בין אמבטיות. ניתן להשתמש במרכך, במידה, אם המעיל מרגיש יבש. כמו בכל הגזעים, יש לגזוז את הציפורניים של המלמוט באופן קבוע.

פעילות ספורטיבית

בעוד שהמלמוט לא גדל למירוץ, הוא גדל לעבודה. כלב חזק, אתלטי עם סיבולת אדירה, המיועד לשאת משאות כבדים, מאלמוט דורש פעילות גופנית יומיומית. השתוללות בחצר מגודרת היטב או בחלל סגור אחר תספיק, אבל גם מלאמוטים נהנים לטייל, לרוץ ולשחות עם בעליהם. ואם יש לבעלים מספיק זמן ועניין, מלאמוטים לוקחים לעתים קרובות חלק במבחני זריזות וצייתנות, תחרויות משקולות, תרמילאות (כן, אתה יכול לקנות תרמיל לכלב שלך), מזחלות פנאי או תחרותיות, ורכיבה על סקי (משיכת אדם מי על מגלשיים).

אימון ואילוף

אימוני סוציאליזציה וצייתנות נחוצים על מנת למנוע ממלמוט להפוך לאגרסיבי עם ילדים וחיות מחמד אחרות. מלאמוטים הם אינטליגנטיים מאוד אך גם עצמאיים ורצוניים, לעתים קרובות עד כדי עקשנות. בעוד הוגנות וסבלנות יכולים להניב בן לוויה מסור ואמין, ישנן התנהגויות מסוימות שאולי בלתי אפשרי להוציא מהמלמוט, כגון חפירה. ולכן, כל גידור חצר חייב להמשיך לתוך האדמה. מלמוטים אינם מתאימים כ"כ להיות כלבי שמירה מכיוון שהם נוטים להיות ידידותיים עם כל מי שהם פוגשים.

תזונה של אלסקן מלמוט

האלסקן מלמוט אמור להטיב עם מזון לכלבים באיכות גבוהה, בין אם מיוצר באופן מסחרי ובין אם בהכנה ביתית בפיקוח ואישור של הוטרינר שלך. כל דיאטה צריכה להתאים לגיל הכלב (גור, מבוגר או קשיש). חלק מהכלבים נוטים לפתח עודף משקל. אז צפו בצריכת הקלוריות וברמת המשקל של הכלב שלכם. פינוקים / חטיפים לכלבים יכולים להיות כלי עזר חשוב באימון, אבל מתן יותר מדי עלול לגרום להשמנה. למד אילו מזונות אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו לא. בדוק עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל או התזונה של הכלב שלך. במקרים מסויימים הוטרינר ימליץ על אוכל רפואי לכלבים לירידה במשקל. מים נקיים וטריים צריכים להיות זמינים לאלסקן בכל עת.

No data was found
דילוג לתוכן