משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גולדן רטריבר

להאזנה למאמר

הגולדן רטריבר הוא גזע בגודל בינוני המתהדר במעיל זהב – המשקף את שמו שמקורו בסקוטלנד. 
גולדן רטריבר הידוע בעיניו הטובות, בנאמנותו ובהתלהבותו לחיים, הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בארצות הברית. למרות שגדלו באופן היסטורי ככלבי ציד בהיילנדס הסקוטיים, הזהבים הם גם כלבי משפחה מצוינים.

הכלבים בדרך כלל מסתדרים היטב עם ילדים והם בעלי חיבה ואינטליגנציה להפליא. גולדן רטריבר הם כלבי שירות נפלאים ולעתים קרובות מצליחים מאוד ככלבי נחייה, סיוע או כלבי חיפוש והצלה.

גולדן רטריבר

היסטוריה של הגולדן רטריבר

מקורם של גולדן רטריבר מהרי הסקוטים, שם הם שימשו בעיקר ככלבי ציד. בעלי האחוזה הסקוטית היו זקוקים לכלב שיוכל לצוד ציפורים במים או ביבשה, מכיוון שבשטחי הציד שלהם היו הרבה בריכות וביצות. 

כדי לפתח את הרטריבר האידיאלי, הברון מטווידמות', דאדלי מרג'וריבנקס, חצה ספנייל מים טוויד עם רטריבר בצבע צהוב. ארבעת הגורים שימשו לאחר מכן לגידול נוסף עם קווים הכוללים את הסטר האירי, בלאדהאונד, כלב מים סנט ג'ון ורטריבר שחור. הוא שמר רישומים מפורטים לאורך השנים המאוחרות של המאה ה-19. הוא הציג את המטרה לפתח כלב עם פה רך לאחזור משחק, אבל זה היה גם חזק ופעיל. הגזע זכה לפופולריות באנגליה והוכר על ידי מועדון המלונה של אנגליה בשנת 1911.

במהלך תחילת המאה ה-20, גולדן רטריבר הוצגו לצפון אמריקה ככלב ציד וגם כבן לוויה. הגולדן רטריבר הוכר רשמית על ידי המועדון האמריקאי לכלבנות בשנת 1925. כאשר ה-AKC הוציא לראשונה את תואר אלוף הציות של AKC בשנת 1977, שלושת הכלבים הראשונים שזכו בתואר היו גולדן רטריבר. גולדן רטריבר נשיאותי כולל את אלה שבבעלותם של ג'רלד ר. פורד ורונלד רייגן.

גולדן רטריבר
גולדן רטריבר

טיפול בגולדן רטריבר

לגולדן רטריבר יש שיער באורך בינוני עם פרווה תחתית עבה ופרווה חיצונית דוחה מים. הם נושרים בצורה מתונה רוב השנה ובכבדות באביב ובסתיו. יש להבריש אותם מדי יום וכנראה יצטרכו אמבטיה בערך פעם בחודש. אתה יכול לצפות לחיות עם הרבה שיער כלב אם יש לך גולדן רטריבר.

טיפוח

הכלב שלך יצטרך לקצץ את ציפורניו פעם או פעמיים בחודש כדי למנוע מהם להתפצל ולגרום לבעיות בכף הרגל. כדאי גם לעזור לכלב לשמור על היגיינת פה טובה על ידי צחצוח שיניים לפחות כמה פעמים בשבוע. מכיוון שיש להם אוזניים שמוטות, יש להם סיכוי גבוה יותר לסבול מדלקות אוזניים. אז בדקו את האוזניים של הכלב שלכם באופן קבוע.

פעילות גופנית

הזהובים הם כלבים פעילים הדורשים פעילות גופנית יומיומית ואימון יסודי. עדיף שלגולדן רטריבר תהיה גישה לחצר משחקים להשתולל ולהוציא אותו לטיול כמה פעמים ביום. גולדן רטריברים מסתדרים היטב עם רוב הכלבים האחרים וסביר להניח שנסיעה לפארק הכלבים החופשי יזכה להערכה.

ידוע כי גולדן רטריבר נושאים דברים בפיהם. חשוב לתת להם צעצועים לכלבים או עצמות לעיסה לכלבים כדי לספק את הקיבוע הזה דרך הפה.

אימון

גזע זה אוהב להיות היכן שהאקשן הוא עם המשפחה ולא נדחק לחצר, שם הם יכולים בקלות להתבודד. הם לא מתאימים להיות כלבי שמירה, מכיוון שהם ידידותיים עם כולם. סוציאליזציה חשובה לכלבים ומגיעה באופן די טבעי לגולדן רטריבר. הם צריכים להסתדר טוב בבית מרובה חיות מחמד עם כלבים וחתולים אחרים.

גולדן רטריברים עדינים, סבלניים ונהנים לשחק עם ילדים, אבל הגודל שלהם אומר שהם יכולים להפיל ילד קטן אם הם מתרגשים. זה עלול להפחיד ילדים קטנים, במיוחד ביקור חברים למשחק שאינם רגילים לכלב גדול יותר. כשהם לומדים לשחק ביחד בצורה מתאימה, גולדן רטריבר הוא התאמה טובה למשפחות עם ילדים.

בעיות בריאות נפוצות

מגדלים אחראיים שואפים לשמור על תקני הגזע הגבוהים ביותר כפי שנקבעו על ידי מועדוני כלבייה כמו AKC. כלבים שגדלו לפי סטנדרטים אלה נוטים פחות לרשת מצבים בריאותיים. עם זאת, כמה בעיות בריאות תורשתיות יכולות להופיע בגזע. 

בעיות נפוצות בגזע

  • דיספלזיה של מפרק הירך– מום של שקעי הירך, שעלול להוביל לכאב ולדלקת פרקים
  • דיספלזיה במרפק– מום כואב במרפקיו של הכלב ברגליים הקדמיות
  • אוסטאוכונדרוזיס (OCD)– מצב דלקתי שבו סחוס חולה נפרד מהעצם הסמוכה
  • סוגים שונים של סרטן- סוגי הסרטן השכיחים ביותר בגולדן רטריברים כוללים המנגיוסרקומה ולימפומה.

דיאטה ותזונה

גורי גולדן גדלים במהירות וצריכים להיות בדיאטת גורים דלת קלוריות שתמנע מהם לגדול מהר מדי ולהגדיל את הסיכון שלהם להפרעות בעצמות. יש להאכיל גולדן רטריבר בוגר שתי ארוחות ביום של עד 1.5 כוסות מזון יבש לכלבים לארוחה. עדיף למדוד את האוכל ולספק אותו כארוחות במקום להשאיר מזון בחוץ להאכלה חופשית. הכמות הדרושה לכלב בודד תלויה בגודלו, רמת הפעילות, גילו וגורמים נוספים. אתה תמיד צריך לספק מים טריים ונקיים.

הקפד לעקוב אחר משקל הכלב שלך מכיוון שהשמנת יתר תקצר את תוחלת החיים של חיית המחמד שלך ותגרום למצבים בריאותיים אחרים. אם אתה מבחין שהכלב שלך עולה במשקל, שוחח על כך עם הווטרינר שלך. קבל המלצות על לוחות זמנים להאכלה, כמות מזון, סוג מזון ופעילות גופנית כדי לשמור על בריאות הכלב שלך. לעיתים הוטרינר ימליץ על אוכל רפואי לכלבים לטיפול בבעיית ההשמנה.

No data was found
דילוג לתוכן