משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

צחצוח שיניים והיגיינה דנטלית לכלבים

בואו נודה באמת – צחצוח שיניים היא אחת מהפעולות היותר מעצבנות להם אנו בעלי הכלבים נדרשים, אך צריך להבין מהשלב הראשון כי זו פעולה הכרחית וחיונית לשמירה על בריאות הכלב שלכם. חשוב בהחלט להפוך את פעולת התחזוקה הזו להרגל קבוע ואם נלמד איך עושים זאת כמו שצריך אנו בהחלט יכולים להקל על עצמנו בתהליך. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד לשמירה על ניקוי השיניים לכלב שלכם – החל ממברשות ומשחות שיניים איכותיות, דרך צעצועים וחטיפים לשמירה על היגיינת הפה ועד למזון רפואי מתאים. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בכל שלב וכעת אנו רוצים לענות על כל השאלות החשובות – איזה ציוד נדרש? למה אסור לוותר על הפעולה הזו? איך מצחצחים את השיניים של הכלבים כמו שצריך ומה הסימנים לכך שהכלב שלנו סובל מבעיות שיניים וחניכיים? בואו נתחיל. 

מה יקרה אם לא נטפל בשיניים של הכלבים שלנו?

מה שקורה כשלא מטפלים בשיניים של הכלבים זו היווצרות של שכבת קבועה של חיידקים בשיניים ובחניכיים. התוצאה לאורך זמן היא היווצרות שכבת פלאק קשה וחזקה שקשה מאד להסיר. מכאן הדרך לדלקות חניכיים, דימום וכאב היא קצרה ביותר. חשוב להבין כי בנקודה הזו הנזק הוא עדיין הפיך, אך לא לזמן רב. דלקות חניכיים חמורות יכולות להפוך במהירות לזיהום של ממש שעשוי להתפשט למקומות רבים בגוף ובמקרים קיצוניים אנחנו מדברים גם על סכנה מוחשית לחיי הכלב. 

נכון, לא כל המקרים מגיעים לנקודת הקיצון הזו, אבל גם במקרים ה״קלים״ מדובר על כאבים ואי נוחות של ממש ממנה הכלב שלכם יסבול ולכן חשוב לטפל ולא להזניח. 

הציוד המומלץ על ידי וטרינרים לניקיון השיניים

  • מברשות שיניים: ככלל ניתן למצוא לא מעט דגמים נהדרים של מברשות שיניים ייעודיות לכלבים. אם עדיין לא הספקתם לרכוש מברשת כזו אפשר בהחלט להשתמש בשלב הראשון במברשת שיניים לילדים שתעשה עבודה לא רעה. עוד מוצר מומלץ שתוכלו למצוא כאן באתר הוא מברשת שיניים מיוחדת שמתלבשת על האצבע וכך ניתן לנקות את השיניים בצורה יעילה יותר. 
  • משחת שיניים: שימו לב – חשוב לצחצח שיניים לכלבים אך ורק עם משחת שיניים ייעודית ולעולם לא עם תכשירים המיועדים לבני אדם (שעלולים לסכן את בריאותם).
  • כפפות לטקס חד/רב פעמיות: זכרו כי הפה של הכלבים מלא בחיידקים שבהחלט עשויים לעבור אלינו בעת הצחצוח ולכן חשוב להיעזר בכפפות איכותיות. 

כך תצחצחו שיניים לכלבים בעשרה צעדים פשוטים

צעד 1: בחרו נקודה שקטה ומוכרת בבית. גשו למשימה בשאננות ונסו לא להלהיב את הכלב יותר מדי לקראת התהליך. 

צעד 2: אם יש לכם כלב קטן מומלץ להרים אותו ולהחזיק אותו על הברכיים. עם כלבים בינוניים כד גדולים מומלץ להיעזר בשרשרף קטן ולשבת בקו אחד מולם. 

צעד 3: התחילו בליטופים עדינה של הפרווה בגב כדי להרגיע אותם ולהכין אותם לתהליך. מכאן המשיכו ללטף בעדינות את הפנים וצידי הפה כדי להרגיל אותם להתעסקות באזורים האלו. אם הכלב שלכם לחוץ או או נלהב מדי בנקודה הזו עדיף לעשות הפסקה ולחזור לזה מאוחר יותר. 

צעד 4: זה הזמן לנסות ולהרים בעדינות את השפה העליונה של הכלב. קחו בחשבון שבנקודה הזו הוא עשוי להתחיל לגלות התנגדות וחשוב להמשיך ללטף ולהרגיע אותו. 

צעד 5: כעת, עוד לפני הצחצוח עצמו רצוי לנסות לנקות באופן מקומי את השיניים והחניכיים עם פיסת בד יבשה כדי להסיר את הלכלוכים השטחיים והגדולים. 

צעד 6: מכאן, אם הכל הולך כשורה אפשר לנסות ולהכיר לכלב שלכם את משחת השיניים. עוד לפני הצחצוח עצמו תנו לו לטעום ממנה קצת כדי שיוכל להתרגל לטעם שלה. 

צעד 7: כעת ניתן להתחיל בניקיון עם פיסת בד יחד עם משחת שיניים. 

צעד 8: בשלב הזה ניתן להתחיל לצחצח עם המברשת וצחצוח של השיניים הגדולות בלבד ואם הכלב התרגל לבד זה לא אמור להיות מסובך מדי. הקפידו על תנועות מעגליות עדינות. 

צעד 9: שימו לב אם נוצר דימום בחניכיים. זה בהחלט סביר והגיוני רק חשוב לשים לב שהכלב לא סובל מזה ושהדימום לא קיצוני ומאסיבי מדי. 

צעד 10: אם הכל עבד כמו שצריך הכלב שלכם כבר אמור להרגיש בנוח. זה הזמן לעבור לשיניים הפנימיות והקטנות יותר ולצחצח אותן כמו שצריך. 

מהם הסימנים לבעיות שיניים וחניכיים אצל כלבים?

בתור הבעלים של כלב עליכם לגלות עירנות לגבי בעיות דנטליות שעשויות לגרום לו לסבל ואף להוות סכנה רצינית יותר. הנה כמה סימנים שעשויים להעיד על בעיות כאלו שחשוב לבדוק:

  • שינויים בהרגלי האכילה. 
  • שינויים בהתנהגות. 
  • ריח רע מהפה ונשימה לא סדירה. 
  • צבע מוזר על פני השיניים. 
  • חניכיים אדומות ונפוחות. 
  • עיטוש והזלת ריר מוגברים. 

היו עירניים לכל השינויים הללו והקפידו לשמור על הבריאות הדנטלית של הכלב שלכם. חשוב להתייעץ עם הוטרינר לגבי כל שינוי שהוא ולהקפיד על ניקוי שיניים תקופתי במידת הצורך. מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב לייעוץ מקצועי לגבי מוצרי היגיינה, חטיפים, צעצועים ותכשירים שיעזרו לכם במשימה החשובה.

No data was found
דילוג לתוכן