משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

קוקר ספניאל ( Cocker Spaniel)

הקוקר ספנייל הוא הגזע העליז והשובב בעל העיניים הגדולות, החולמניות והאישיותו הכובשת. אי אפשר להתעלם מהאוזניים הארוכות שלו, הוא אחד הגזעים האהובים ביותר בעולם ולא בכדי.
הגזע התפתח כחלק מגזעי כלבי הצייד, אבל הקוקרים זכו לפופולריות הרחבה שלהם כבני לוויה מצטיינים. העיניים הגדולות, המבט המתוק הזה, האוזניים הארוכות והשופעות הללו שממש דורשות לגעת בהן.
לא פלא שהקוקר מככב כבר שנים כגזע הפופולרי ביותר באמריקה. הקוקר ספנייל בעל פרווה רכה שיכולה להופיע במספר שילובי צבעים ודוגמאות בעיקר בצבעי לבן, קרם וקפה.  הם חברים טובים ומלווים נאמנים לבעליהם, להוטים מאד למשחקים ומצויינים עם ילדים. ניתן לאלף ולאמן אותם בקלות יחסית . 

קוקר ספניאל

טיפוח

לקוקר ספניאלים יש להם פרווה רכה ודקה שיש להקפיד להבריש ברמה יומית. אם נזניח את שגרת הסירוק אנחנו יכולים להשאיר את הקוקר ספניאל שלנו עם קשרים רציניים מאד בשיער.
מומלץ על הברשה עם מסרק כלבים מתכתי באיכות מקצועית עם מרווח שיניים בינוני. הפרווה הנעימה והמפוארת שלהם תמשיך להיות כזאת אבל הסירוק הוא המפתח לכך.

הוא דורש רחצה יסודית עם שמפו איכותי לכלבים ואף לייבש בזהירות עם מייבש שיער אבל במצב לא חם מדי כמובן. תנסו לתרגל גם את ההליך לניקוי וייבוש תעלות האוזן.
במהלך הרחצה, יש לבדוק בעור אם יש כתמים דלקתיים. חשוב מאד להקפיד על שגרת טיפוח בעצמכם ו/או להיעזר במישהו מקצועי שאוהב ומנוסה בטיפוח הגזע. תספורות תקופתיות, סירוק והברשה יעזרו לשמור על ניקיון ובריאות העור והפרווה.

אילוף ואימון

כלבי קוקר ספנייל חכמים וניתנים לאילוף ואימון די במהירות, אך לעיתים יש קצת בעיות בהתמודדות עם קשיי ריכוז. אימון חיובי, עדין וקבוע יכול לעזור להם להתפתח לכלבי בית מצויינים. שלבו באימון פינוקים ושבחים, הקפידו לא להגזים עם חטיפים לכלבים שלא יגרמו חלילה לעליה במשקל.

תזונה מומלצת

תזונה איכותית ומאוזנת היא מפתח לבריאותם של כל הכלבים וגם של גזע הקוקייר ספניאל. כדאי להתייעץ עם וטרינר או המוכר שלנו בחנות לגבי התזונה המתאימה לכלב ולשלב בה מזון יבש לכלבים או שימורים לכלבים, חשוב לבחור מזון שתומך בטיפוח הפרווה.

פעילות גופנית

כלבי קוקר ספנייל צמאים לפעילות פיזית ונפשית. הם אוהבים טיולים, משחקים ופעילויות שונות עם בעליהם. חשוב לספק להם פעילות מתאימה כדי לשמור על רמת האנרגיה שלהם. הקפידו על פעילות משולבת עם צעצועים לכלבים, משחקי מסירה, משחקים אינטראקטיבים.

בעיות בריאות

חלק מכלבי קוקר ספניאל עלולים לסבול מבעיות בריאותיות שונות כגון:

בעיות עיניים – כלבי קוקר ספניאל נוטים לבעיות כמו פציעות ודלקת בקרנית וקטרקט. על כן חשוב לטפל בעיניהם בזהירות.
בעיות אזניים – אוזניהם הארוכות והנפולות חשופות לזיהומים ודלקות, הדורשים טיפול ותחזוקה קבועים.
בעיות לב – גזע זה מועד ללקות בהתרחבות ואי-ספיקת הלב, אשר יכולה להיות מסוכנת.
בעיות פרקים ועצמות – חלק מהקוקר ספניאלים נוטים לסבול מדיספלזיה של הירך ובעיות מפרקי הירכיים והברכיים.

חשוב לבצע בדיקות רפואיות תקופתיות עם וטרינר, לוודא שהכלב בריא ושאין לו בעיות רפואיות מסוימות הדורשות טיפול.

חיי משפחה ואופי 

גזע זה תמיד להוט להשתתף בכל הפעילויות המשפחתיות. הם תמיד מוכנים לקצת כיף כל עוד האהובים שלהם לצידם. חשיפה לאנשים וחיות מחמד אחרות של  גור הקוקר ספנייל שלכם מגיל צעיר היא קריטית. גזע זה הוא בדרך כלל ידידותי ומלא חיבה כלפי אנשים וחיות מחמד אחרות, כאשר הוא משחק או מתקשר איתם על בסיס קבוע. ללא חשיפה מתאימה, הם עלולים לפתח ביישנות או פחד. אינטראקציות והתנסויות חיוביות עם סביבות שונות, אנשים ובעלי חיים הם חיוניים.

לסיכום

בסופו של יום, קוקר ספנייל הוא חיית מחמד מקסימה ומרגשת,הדורשת אהבה, הכשרה והתמדה. השקעה זו בהחלט משתלמת. אז לנו רק נשאר לאחל בהצלחה בגידול ובחינוך של הכלב המדהים הזה! שאנחנו צוות מגה פט עומדים פה לרשותכם בכל שאלה.

No data was found
דילוג לתוכן