משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אבחון וטיפול בדלקת עיניים אצל כלבים

אין ספק שדלקות עיניים בקרב כלבים יכולה להיות עניין ממש לא נעים, לא אסתטי וגם מסוכן שאפילו יכול להביא לעיוורון מוחלט. קיימים גורמים רבים לזיהומי עיניים אצל כלבים, יש בהחלט סימנים מקדימים … אם הכלב שלכם מראה סימנים של אי נוחות, אדמומיות בעין או אפילו רגישות לאור, מומלץ לגשת לווטרינר בהקדם.
ללא טיפול, דלקות עיניים יכולות להתפשט די במהירות ולהסתבך.

זיהוי התסמינים של דלקת הלחמית של הכלבים

דלקת עיניים של הכלב, עלולה לגרום לאי נוחות וכאב. חשוב שבעלי חיות מחמד יהיו מסוגלים לזהות את הסימפטומים של מצב זה ולנקוט פעולה מתאימה.

להלן מספר תסמינים נפוצים שכדאי לשים לב אליהם:

  • אדמומיות– אחד הסימנים הבולטים ביותר לזיהום בעיניים של כלב הוא אדמומיות בעין הפגועה. לובן העין עלול להיראות דלקתי או אדמומי. אם אתה מבחין באדמומיות חריגה כלשהי, חשוב לעקוב מקרוב אחר הכלב שלך. מומלץ לפנות לטיפול וטרינרי אם האדמומיות נמשכת או מחמירה.
  • הפרשות מהעיניים – סימפטום מרכזי נוסף של דלקת הלחמית. הפרשה זו יכולה לנוע בין שקופה ומימית למוגלתית. זה עלול להצטבר בזוויות העיניים או לגרום לפרווה סביב העיניים להפוך לחה או דהויה.
  • מצמוץ מוגזם– כלבים עם דלקות עיניים נוטים לעתים קרובות למצמוץ מוגזם או פזילה. זו הדרך שלהם לנסות להקל על אי הנוחות הנגרמת מהזיהום.
    אם אתה מבחין שהכלב שלך ממצמץ בתדירות גבוהה יותר או שעיניו עצומות חלקית, זה יכול להיות סימן לדלקת הלחמית.

מתי כדאי לפנות לטיפול אצל וטרינר?

כשמדובר בדלקת הלחמית של הכלבים, התזמון הוא קריטי. עיכוב בחיפוש אחר טיפול יכול להאריך את אי הנוחות של הכלב שלך ועלול להוביל לסיבוכים חמורים יותר.

  • אם אתה מבחין באחד מהתסמינים שהוזכרו קודם לכן כגון אדמומיות, הפרשות או מצמוץ מוגזם, מומלץ להתייעץ עם וטרינר בהקדם האפשרי. התערבות מוקדמת יכולה לסייע במניעת התפשטות הזיהום או גרימת נזק נוסף לעיני הכלב שלך.
  • אם התסמינים של הכלב שלך מחמירים או נמשכים יותר מיום או יומיים, חשוב לפנות לטיפול וטרינרי בהקדם. דלקות עיניים יכולות להתפתח במהירות ודחיית הטיפול יכולה לגרום לזמן החלמה ארוך יותר.
  • גזעי כלבים מסוימים עשויים להיות מועדים יותר לדלקות עיניים בשל האנטומיה הייחודית או הנטייה הגנטית שלהם. גזעים עם עיניים בולטות כגון בולדוגים או פאגים עשויים להיות בסיכון גבוה יותר.
    חשוב להיות ערניים במיוחד עם גזעים אלה ולפנות לטיפול וטרינרי עם הסימנים הראשונים לבעיות עיניים.

הכירו את הסוגים השונים של דלקות עיניים אצל כלבים

כשמדובר בדלקות עיניים של כלבים, ישנם מספר סוגים שונים שיכולים להשפיע על החברים הפרוותיים שלנו.

להלן שלושה סוגים נפוצים של דלקות עיניים של כלבים:

  • דלקת הלחמית: ידועה גם בשם עין ורודה, היא אחת מדלקות העיניים הנפוצות ביותר בכלבים.
    זה מאופיין באדמומיות, דלקת, הפרשות ודמיעת יתר.
    דלקת הלחמית יכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים, אלרגיות או חומרים מגרים. הטיפול עשוי לכלול טיפות עיניים אנטיביוטיות, תרופות אנטי דלקתיות או משחות עיניים מיוחדות, בהתאם לגורם הבסיסי.
  • כיבים בקרנית: מתרחשים כאשר יש נזק או שריטה על פני השכבה החיצונית המגנה של העין, הקרנית.
    סוג זה של זיהום יכול לגרום לכאב עז, מצמוץ מוגזם, פזילה ומראה מעונן על פני העין.
    כיבים בקרנית דורשים טיפול וטרינרי מיידי, מכיוון שהם עלולים להוביל לסיבוכים חמורים ואף לאובדן ראייה. הטיפול כולל בדרך כלל טיפות עיניים אנטיביוטיות, משככי כאבים ולפעמים עדשת מגע מגינה.
  • עין יבשה (Keratoconjunctivitis sicca) -זהו מצב כרוני המתרחש כאשר אין ייצור מספיק של דמעות כדי לשמור על העין לחה. זה יכול להוביל לדלקת, אדמומיות, הפרשות ואי נוחות עבור הכלב שלך.
    גזעים מסוימים כגון בולדוג, קוקר ספנייל וכן שיצו נוטים יותר למצב זה.
    הטיפול כולל בדרך כלל תוספי דמעות מלאכותיים, תרופות מרשם להמרצת ייצור הדמעות וניטור קבוע של וטרינר.

איך להגן על העיניים של הכלב שלך?

נקיטת אמצעים יזומים כדי להגן על עיני הכלב שלך יכולה לסייע במניעת דלקות עיניים ולהבטיח את בריאות העיניים הכללית שלו. להלן כמה טיפים ואסטרטגיות לשמירה על בטיחות מציצים יקרים שלהם:

  • בדיקות עיניים: קביעת בדיקות עיניים שגרתיות עם הווטרינר. בדיקות אלו יכולות לזהות סימנים מוקדמים לבעיות עיניים אפשריות, מה שמאפשר טיפול מהיר ומניעה של מצבים חמורים יותר.
  • שמירה על סביבה נקייה: לשמור על סביבת מגורים נקייה עבור הכלב שלך. נקה בקביעות את המצעים, הצעצועים וקערות האוכל שלו כדי למזער את נוכחותם של חיידקים וחומרים מגרים שעלולים לגרום לדלקות עיניים. בנוסף, הימנע מחשיפת הכלב שלך לעשן, אבק וחלקיקים אחרים הנישאים באוויר שעלולים לגרות את עיניו.
  • שמירה על סביבה בטוחה לכלב – הסר חפצים בולטים שיכולים לפגוע בעין של הכלב, למשל פינות חדות של שולחנות ורהיטים.
  • טיפוח והיגיינה: נוהלי טיפוח והיגיינה נכונים יכולים לתרום משמעותית לבריאות העיניים. גזוז באופן קבוע את השיער סביב עיני הכלב שלך כדי למנוע ממנו לגרות או לשרוט את הקרנית. בנוסף, נקה בעדינות כל הפרשה או פסולת סביב עיניהם באמצעות מטלית לחה או מגבוני עיניים מיוחדים
  • הימנע מחומרים מגרים: היזהר עם המוצרים שבהם אתה משתמש ליד הכלב שלך. המנע מחומרים כגון שמפו שמיועד לפרוות הכלב ולא לעיניים, הקפד לשמור את השמפו הרחק מעיניי הכלב. חשוב להימנע משימוש בכימיקלים קשים כגון חומרי ניקוי או קוטלי חרקים, ליד עיניהם.

לסיכום,

אנחנו ממליצים לחפש סימנים המרמזים על בעיות עיניים אצל הכלב שלכם, אם תחפשו את הסימנים שציינו במאמר בטוח יהיה לכם קצת יותר מושג אם כדאי כבר למהר ולגשת במהרה לוטרינר שלכם ,

וזכרו אם יש לכם חשש ולו הקטן ביותר שמדובר בדלקת, מומלץ לבדוק את זה לעומק לפני שהמצב מתדרדר. 
אם יש לכם כל שאלה בנושא, צוות מגה פט ישמח לתת מענה בכל עת.

No data was found
דילוג לתוכן