משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

תולעים וטפילי מעיים בקרב כלבים – דרכי טיפול

להאזנה למאמר

בעלי כלבים רבים מודאגים מכך שחיות המחמד שלהם ידבקו בתולעים וטפילי מעיים. ההבנה כיצד תולעים בכלבים מופצות וכיצד להגן על חיית המחמד שלך היא חיונית. כי כן, הדאגה והחשש הם ממשיים מאחר ותולעי מעיים אצל כלבים מדבקות גם לכלבים אחרים וגם לבני אדם. 

איך תיזהר מהידבקות בתולעים וטפילי מעיים?

הבעלים צריכים להיות מודעים לסימני האזהרה הכלליים המצביעים על כך שלכלב יש תולעים. חשוב לשים לב לתסמינים ותופעות הלוואי המופיעות בקרב כלבכם. אבחון מוקדם וטיפול בתולעים מפחית באופן מיידי את הסיכונים הבריאותיים לכלב שלך, כמו גם את הסיכון להתפשטות התולעים.

טיפולים מונעים, הדברת פרעושים וניקוי פסולת כלבים יכולים לעזור לך להימנע מבעיות חמורות.

הרעיון של תולעים במעיים של הכלב שלנו הוא מפחיד. אף אחד לא רוצה לחשוב על תולעים ששורצות את האיברים הפנימיים של הכלב שלו. הבנת הסיכונים, הסימפטומים ואפשרויות הטיפול בתולעים  אצל כלבים היא חלק חשוב בבעלות אחראית על כלבים.

ישנם 5 סוגים עיקריים של תולעים המשפיעים בדרך כלל על כלבי הבית: 

  1. תולעים עגולות– תולעים עגולות הן נפוצות ומסוכנות במיוחד לבני אדם. מכיוון שהן הגורם העיקרי לעיוורון קבוע אצל אנשים. ידוע גם שהם נודדים וגורמים למחלות קשות במוח, בריאות ובכבד.
  2. תולעי סרט– כלבים בדרך כלל מקבלים תולעי סרט מאכילת פרעוש שנמצא על גופם או בסביבתם או כאשר הם בולעים יונק קטן או ציפור שהיו נגועים בפרעושים.
  3. תולעי קרס– תולעי קרס עלולות לגרום לאנמיה מסכנת חיים. תולעי קרס מועברות בקלות לבני אדם.
  4. תולעי שוט ותולעי לב– טפילים המועברים מבליעת ביצים מדבקות הנמצאות על אדמה ושאריות פסולת שבה היו כלבים.
  5. גזזת– למרות שהגזזת אינה תולעת אלא זיהום פטרייתי, הוא עלול החלט להשפיע על כלבים, בני אדם ובעלי חיים אחרים. למידע נוסף על גזזת כלבים.

תסמינים 

כל טפיל משפיע באופן שונה על כלבים. אך ישנם כמה תסמיני אזהרה כלליים שבעלי כלבים צריכים להיות מודעים אליהם.

תולעי מעיים עלולות לגרום לכמה תסמינים:

  • שִׁלשׁוּל
  • כאבי בטן
  • ירידה במשקל
  • הֲקָאָה
  • מראה פרווה דלילה
  • תַרְדֵמָה
  • התייבשות
  • חוסרים בתזונה ואנמיה
  • חסימת מעיים או דלקת ריאות
  • דם בצואה (או אדום בוהק או סגול כהה יותר)

תולעי לב יכולות להיות מלוות גם בתסמינים נשימתיים כמו:
שיעול, אי סבילות לפעילות גופנית, דופק חלש, ירידה במשקל, התנפחות בטן ובמקרים קיצוניים, נשימה מאומצת, חניכיים חיוורות ומוות.

אבחון 

דגימת צואה

למרות שניתן לראות תולעי סרט בצואה של הכלב, בדרך כלל יש לאבחן סוגים אחרים של תולעי מעיים. עושים זאת על ידי חיפוש אחר ביצים באמצעות בדיקה של דגימת צואה. אם הכלב שלך מפגין אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, הווטרינר שלך יפנה אותך לדגימת צואה על מנת שניתן יהיה לזהות או לשלול תולעים כגורם. גם כאשר אין תסמינים, זה חשוב לבצע דגימת צואה בבדיקות התקופתיות כאשר הכלב שלך עובר את הבדיקה השנתית שלו אצל הוטרינר.

בדיקות דם

בדרך כלל ניתן לזהות תולעי לב בבדיקת דם. עם זאת, במקרים מסוימים נדרשת צילום רנטגן, אולטרסאונד או אקו לב. בשלבים המוקדמים של המחלה, כלבים רבים מראים מעט תסמינים או ללא תסמינים כלל. אולם, ככל שהטיפול מתחיל מוקדם יותר כך שיעור ההצלחה גבוה יותר. 

טיפול תרופתי

הווטרינר שלך יכול להמליץ ​​על תרופות לתילוע לטיפול בסוגים שונים של טפילי מעיים ותולעי לב. כמו גם תרופות מונעות. מכיוון שגורים רגישים לקבל תולעים מאמהותיהם, עליהם לעבור בדיקת צואה באופן קבוע.

לסיכום

ניתן לומר כי מניעה, בדיקות קבועות, הדברת פרעושים והיגיינה מציעים את דרך הפעולה הטובה ביותר כדי למנוע השלכות חמורות לכלב שלך הנגרמות על ידי תולעים. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לייעץ על שימוש בתכשירים המתאימים לכלב שלכם.

No data was found
דילוג לתוכן