משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

תזונה טבעית לכלבים וחתולים- כל המידע והטיפים 

אם אתם לא עומדים במבט של הכלב שלכם כאשר אתם אוכלים סטייק או עוף צלוי לארוחת הצהריים וזה נראה לכם עדיף מהמזון היבש לכלבים אותו הוא מכרסם? אולי תשקלו להעביר אותו לתזונה טבעית לכלב.
אבל מה זה אומר בעצם תזונה טבעית לכלבים? נראה לכם שהנמר שלכם היה מעדיף דג או כבד טריים או מזון יבש או שימורים לכלבים?

זו לא רק דיאטה, זו דרך חיים

כמו שאומרים המומחים, זו לא רק דיאטה , זו דרך חיים. זהו מסע של תזונה עשירה ומאוזנת לכלבים ולחתולים שלכם. תזונה טבעית לכלב ולחתול היא בעצם מעבר לצריכת מזון טבעי רך וטרי. ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל ותוספים מלאכותיים. המזון עשוי מ-100 אחוז רכיבים טבעיים על בסיס בשר, דגים, ירקות ופירות.

כמה טבעי?

כזה שגם אתם יכולים לאכול … זה הזמן להחזיר מבט מרייר לקערה שלו.
האכלה יומיומית במוצרי המזון הרך בתזונה הטבעית עוזרת בפתרון בעיות בריאותיות שמהן חיות המחמד שלנו סובלות. בעיות כמו: נשירת שיער, בעיות עור, ריחות לא נעימים, יציאות רכות ולא סדירות, אלרגיות ורגישויות ועוד.

מאכילים באוכל טבעי בפעם הראשונה?

המשותף של תפריט תזונה זו הם המרכיבים הטבעיים ,הטריים והטובים. בעוד שהתכולה בפועל תשתנה במקרים מסוימים. בהתאם לצרכים הבריאותיים וההעדפה של כלב מסוים, איכות מוצרי המזון אינה משתנה. הרכיבים הם גולמיים בדרגה אנושית, אם ממש בא לך מהסטייק שלו, אתה יכול לגנוב לו חתיכה. הירקות טריים ובריאים.

תזונה טבעית מתחילה בתזונה מתאימה למין. במקרה של הכלבים  והחתולים שלנו, שהם טורפים זה אומר בשר, עצמות וחומר צמחי שנמצא בקיבה של חיות טרף.

אנשים רבים מרגישים בטעות שהם חייבים להאכיל חיות מחמד באוכל מבושל או שעבר תהליך עיבוד. אז זהו שלא !לכלבים ולחתולים יש בטן המיועדת לאכול מזון נא. זו הסיבה שכלב יכול לאכול חיה מתה ישנה או דג ולחיות עם זה בשלם . נראה כי וטרינרים רבים שוכחים עובדה חשובה זו. אם אתם שומרים על טריות המזון, אין שום בעיה .

מערכת העיכול של הכלבים מתאימה לתזונה טבעית

מערכת העיכול של כלבים מבויתים אינה מיועדת לאכול מזון מעובד או מבושל. ברור שחיות בר לא מבשלות את האוכל שלהן. ההיפך הוא הנכון, דווקא את המזון המבושל או והמעובד לוקח  לכלבים הרבה יותר זמן לעכל. החום המשמש למעשה לבישול המזון הורס אנזימים ונוגדי חמצון.

מזונות מסוכנים לבעלי חיים

עדיין יש להקפיד ולא להכניס לתפריט את המזונות המסוכנים והרעילים לבעלי החיים שלנו :

  • שוקולד
  • סוכר- מגביר את הסיכוי של כלב לחלות בסרטן. סוכר נוצר כאשר כלבים אוכלים דברים כמו סלק סוכר, מולסה, דגנים או מוצרי חלב
  • פחמימות– לכלבים פשוט אין צורך בפחמימות מדגנים. חיות המחמד שלנו מקבלות את האנרגיה שלהם משומנים וחלבונים. דגנים מתפרקים לסוכר שיכול להצמיח שמרים, לייצר רירית, ועשוי לתרום למגוון בעיות. כולל אלרגיות בעור, סרטן, הפרעות עיכול והפרעות בשלד, אם להזכיר רק כמה.
  • שמרים (כולל שמרי בירה) – שמרים מגבירים בעיות עם אלרגיות. לחיות המחמד שלנו אין צורך בשמרים.
  • חלב ומוצריו -הופכים ללקטוז בגוף הכלב. לקטוז הוא סוכר שיגרום רק לבעיות באלרגיות.
  • פינוקים לא בריאים (כגון עוגיות שנרכשו בחנות)
  • עצמות מבושלות עצמות– בישול הופכות אותן לשבירות ואז הן מתפצלות כשאוכלים אותן.

אוכל טבעי לכלב- כללים שכדאי לזכור

  • אין להאכיל את הכלב בחופשיות– כלומר פה זה לא בר פתוח. אתם לא אמורים להשאיר את הקערה שלו מלאה כל הזמן, אלא למלא אותה בזמני ארוחה קבועים. להשאיר אותה זמינה רק למשך 20 דקות לכל היותר ואחכ להרים חזרה.
  • הגשת מזון בטמפרטורת החדר– אין לחמם את המזון של חיית המחמד שלכם במיקרוגל או לאחסן אותו עם נייר אלומיניום.
  • דאגו למים טריים וצוננים– שטפו את צלחת המים שלו היטב. כלי המים צריך להיות נקי כל הזמן אחרת הם לא ירבו בשתייה.
  • שמרו על הכלב רזה-אחסן את מקורות השמנים שלך במקרר ונער לפני שאתה מאכיל.
  • אם הכלבה שלך בהריון- הפסק להאכיל עצמות מספר ימים לפני שהיא יולדת. זה עוזר לרכך צואה ומגביר את ההנקה.

הכל זה במינונים

 בתהליך של קביעת הכמות להאכלה, ההחלטה על הכמויות היא אישית ופרסונלית. בהתחשב בעודף משקל, גיל ומצבם הבריאותי של כל כלב- לגופו.  לכן  ברור שכלבים בעלי עודף משקל מקבלים פחות מזון מכלבים רזים מאוד שזקוקים ליותר מזון, או כלבים גורים או\וסניורים לעומת בוגרים.

כמו כן גם את רמת הפעילות הגופנית של הכלב שלכם תקבע את כמות המזון שהוא צריך.
לדוגמא,בחורף תמיד נאכיל את הכלבים החיצוניים שלנו באוכל רב יותר ממה שאנו מאכילים את אותו כלב בקיץ.

אוכל טבעי לכלבים או אורגני- מה ההבדלים?

המונחים "טבעי" ו"אורגני" משמשים לעתים קרובות לסירוגין, והם מילה נרדפת לבריא ו\או נכון, ברוב המקרים.
בוא נבהיא ונסביר את המושגים הללו: "טבעי" כ"מזון או מרכיב שמקורם אך ורק ממקורות צמחיים, בעלי חיים. שלא יוצרו בתהליך סינתטי כימי ואינו מכיל תוספים או עזרי עיבוד אשר הם סינתטיים מבחינה כימית. למעט כמויות שעלולות להתרחש באופן בלתי נמנע בשיטות ייצור טובות. מותרים גם חומרים מזינים סינתטיים כמו ויטמינים.

 לספק לכלבים תזונה טבעית המורכבת ממזון נא וטבעי לבריאות מיטבית ואריכות ימים. עבור אופטימום בריאות, איננו ממליצים להאכיל לחמניות מעובדות, מזון משומר או יבש בתוספת חומרי מילוי, נתרן וחומרים משמרים.

בשר נא ועצמות צריכים להוות כ-60-70% מהמנה היומית:

  • בשרים נאים – עוף, בקר, בשר כבש, ברווז, קנגורו, כבש, הודו, ארנבת. כדאי לגוון בסוגי הבשרים המוזנים כולל מעט שומן. 
    הימנע מבייקון, נקניקים, בשר חזיר ובשרים מבושלים אחרים, בשר מעושן או כבוש.
  • Raw Bones– רצוי עצמות עם עוד קצת בשר. עצמות רכות כגון עוף, ארנב, ברווז או הודו. ניתן להאכיל עצמות מח גדולות במידה מתונה בגלל תכולת השומן הגבוהה.  
  • הימנע מעצמות מבושלות שעלולות להיות מסוכנות, פריכות ושבירות.
  • איברים פנימיים – כבדי עוף אורגניים של תרנגולי חופש, לב או פסולת אחרת פעם או פעמיים בשבועיים.

ירקות, פירות ונבטים צריכים להוות כ-30-40% מהמנה היומית:

  • ירקות טחונים דק או טחונים או מאודים אם אי אפשר לטחון אותם. כולל קייל, שומר, גזר, סלרי, סלק, בטטה, במיה, אספרגוס, מלפפון, אנדיב, רדיקיו, כרובית, קישואים, פלפלים, אפונה, עגבנייה, נבטים מאודים, דלעת וברוקולי (כולל גבעולים ועלים), פטריות. ירקות אחרים. 
  • הימנע מירקות עמילניים (עתירי פחמימות) לכלבים עם בעיות פטרייתיות/שמרים.
  • הימנע מהאכלת בצל או עירית.
  • תוספות לא חיוניות

המאכלים הבאים הם תוספת או פינוקים נהדרים לארוחה

פירות

  • פירות יער (פטל, אוכמניות, פטל שחור, תותים, תותים, חמוציות)
  • רימון הוא מזון על עוצמתי, אם הכלב אוהב אותם
  • בננות ירוקות או בשלות (הבננה הירוקה נמוכה בסוכרים ובחתיכות קטנות של בננות ירוקות טובות לתמיכה בבריאות המעיים)
  • ניתן להאכיל פירות קיווי, פפאיה, תפוח, אננס, אבטיח ופירות אחרים במידה. הימנעו מענבים וצימוקים שכן קליפתם גורמת לנזק גדול לבריאות של כלבינו.

דגנים וירקות

  • דגנים וזרעים מונבטים הם מקור עשיר של חומרים מזינים. נבטי ברוקולי מצוינים ובעלי ערך תזונתי גבוה יותר מברוקולי.
  • ירקות מותססים (ללא בצל) טובים לפלורה  בריאה במעיים. הוסיפו 1/4 כפית לכל 5 ק"ג משקל גוף מדי יום לארוחות.

עשבי תיבול ותבלינים

  • עשבי תיבול אורגניים טריים או מיובשים עשויים להתווסף לארוחות עבור תוספת חומרים מזינים אם חיית המחמד אוהבת אותם. רוזמרין ובזיליקום הם טוניקים ללב, פטרוזיליה, ארוגולה (רוקט), ג'ינג'ר הוא טוניק עיכול, רוזמרין וכורכום נוגדי דלקת. שן הארי לכבד ולעיכול, לאורגנו, לתימין תכונות אנטי-מיקרוביאליות, כוסברה (כוסברה) לניקוי רעלים של מתכות כבדות ורעלים. התחל לאט עד שהכלב שלך יתרגל לטעם. הוסף 1/4 כפית עשבי תיבול טריים לכל 10 ק"ג משקל גוף. השתמש בזילוף קטן רק אם אתה מאכיל עשבי תיבול יבשים. 
  • תבלינים מכילים מגוון יתרונות מהיותם מזינים מאוד ועד בעלי סגולות רפואיות. כמה תבלינים פופולריים שתוכלו להוסיף למזון הכלבים שלכם כוללים – כמון (טוניק אנטי-מיקרוביאלי ועיכול), קינמון (טוניק לב) – ודא שזה יתערבב היטב במזון כדי להימנע מנשימת אבקה. השתמש במשורה מאוד מעורבב לתוך מזון לח.
  • הימנע מאגוז מוסקט. 
  • הימנע מעירית
  • אגוזים וזרעים חיים נהנים בדרך כלל על ידי כלבים כפינוקים מדי פעם, אך מגבילים את אגוזי המקדמיה שהם עתירי שומן (יכולים לגרום לבחילות או הקאות).
  • זרעי דלעת מכילים אבץ ואגוזי ברזיל הם מקור טוב לסלניום (אגוז ברזיל אחד מדי יום עבור גזעים גדולים או חתוך חתיכה קטנה יותר עבור גזעים קטנים יותר). 
  • ניתן לטחון זרעי פשתן ולהוסיף לארוחות כמקור טוב לאומגה 3.                 
  • האכילו אגוזים וזרעים במשורה בשיעור של 1/4 כפית לכל 5 ק"ג משקל גוף מדי יום.

דגים

  • פירות ים – דגים טריים או מאודים קלות עם הסרת עצמות. סלמון בר מבושל הוא טוב אבל הימנעו מסלמון מבריכות גידול. 
  • ביצים – ביצי חופש, כולל הקליפה הטחונה אם הכלב אוהב אותן. לא יותר מ-2 או 3 בשבוע.
  • סרדינים (טריים) הם מקור טוב לשומנים בריאים. או סרדינים משומרים במים. (חום הורס אומגה 3 ולכן עדיף טרי על פני שימורים בגלל הטמפרטורה הגבוהה במהלך העיבוד). תן סרדין אחד לכל 10 ק"ג משקל גוף פעמיים או שלוש בשבוע. הימנע מסרדינים עבור חיות מחמד בדיאטה דלת פורין.
  • אצות ים, רצועות נורי, דולס וכו' עשירות במינרלים.

חלב עיזים או מוצרי חלב מומלצים לכלב שלי?

ניתן להאכיל גורים עם חלב עיזים נא במידת הצורך, אך אינו הכרחי עבור כלבים בריאים. כמות קטנה של יוגורט טבעי או גבינת קוטג' היא בסדר מדי פעם, אך אינה חיונית ורוב הכלבים מסתדרים טוב יותר ללא כל מוצרי חלב בתזונה שלהם.

דגנים

דגנים אינם נחוצים; הם יכולים להיות מאוד קשים לעיכול ואינם נחוצים לבריאות מיטבית. אתה יכול להאכיל דגנים מלאים מבושלים לכלבים שסובלים מתת משקל או לאלה החיים באקלים קר במיוחד כדי לעזור לשמור על המשקל.

תוספי מזון מומלצים

לא תמיד ניתן להשיג היום מספיק רכיבים תזונתיים ממזונות, לכן אנו ממליצים להוסיף תוסף איכותי כמו:

תוסף Greenpet Essentials  מצוין עבור כל הכלבים כדי לספק חומרים מזינים נוספים, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן ויסודות קורט. הוא מכיל: קמח פשתן, סובין אורז, דולומיט, אצות, שושנים, ספירולינה, שעורה ירוקה, אספסת, סרפד, מולסה שחורה ושום.

זרעי פשתן של Greenpet , זרעי המפ  או שמן אומגה פלוס עוזרים לספק חומצות שומן חיוניות (EFA) לעור ולפרווה בריאים.

איך להכין אוכל טבעי לכלב שלך

מניחים ירקות, נבטים וכו' במעבד מזון ומערבבים עד שהם טחונים דק (או השתמשו בעיסה ממסחטת ירקות). מערבבים את זה עם מעט בשר ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה. מגישים עם עצם בשרנית. אם אין לך מסחטת מיצים או מעבד מזון, אז לאדות קלות ולמעוך ירקות או להשתמש במטחנת מזון לחיות מחמד.

תדירות הכנת האוכל

אתה יכול להכין אוכל טרי כל יום או להכין אספקה ​​של שבוע ולהקפיא במנות יומיות. מוציאים את המנות לימים הבאים מגישים ומניחים להפשרה במקרר למשך 24 שעות.

גיוון האוכל וכמויות מומלצות

גוון את סוגי הבשר וגם את הירקות, כדי לספק מגוון ולהבטיח איזון עם המזונות הנאכלים. לעולם לא תשקול לאכול את אותו מזון יום אחר יום, וגם הכלב שלך לא צריך.
אין צורך לאזן או למדוד כל ארוחה במדויק. כלב בטבע היה אוכל הרבה לפעמים ולפעמים אחרות במשורה, והבטן שלו יכולה להתמודד עם הווריאציה הזו.
רוב הכלבים הבריאים יכולים לעבור בבטחה יום 'מהר' אחד בכל שבוע או לפחות יום 'ללא בשר'. meat less monday for dogs!
התחל להוסיף לתפריט עצמות לא מעובדות וגולמיות בהדרגה אם הכלב שלך לא אכל אותן בעבר. צוואר עוף וכנפיים טובים להתחלה.

אחסון ותדירות האכלה

אל תשאירו אוכל בחוץ כל היום – קודם כל כי בחום של ישראל הוא לא ישרוד. שנית על מנת להרגיל לזמני אכילה קבועים. להאכיל רק פעם או פעמיים ביום, אלא אם כן מומלץ אחרת.

ללא קמח וללא אבקות, נטו בשר וירקות. כשרוצים להחליף את תזונת הכלב ממזון מעובד (יבש) לאוכל טבעי לכלבים צריך לעשות זאת בהדרגה. תחילה, מזון הכלב צריך להכיל חלבון קל לעיכול כמו עוף או הודו. לכלבים בעלי קיבה רגישה אנו נמליץ בחודש הראשון לאכול מתכונים ללא ירקות, אלא 100% בשר. רק לאחר שאנו נרגיש כי הכלב התרגל (מתן צואה תקינה, מצב רוח טוב וכד') אפשר לשלב בתזונתו גם ירקות. 

איך מתחילים את המעבר לאוכל טבעי לכלב?

וטרינרים ממליצים לעשות לכלבכם צום ממזון יבש למשך כ-24 שעות. ביממה זו אפשר לתת לכלב מעט אורז, דלעת מבושלת או  בטטה , ביצה וכד'.

לאחר שעברה יממה,  ניתן לחלק את הכמות היומית שמתאימה לכלבכם ל-3 מנות לא גדולות. כך בכל יום למשך שלושה עד ארבעה ימים. לאחר שבדקנו כשהכול תקין, אפשר להעביר את הכלב לאכול גם פעמיים ביום למי שמעדיף.

כמה אוכל טבעי הכלב שלי צריך לאכול ביום?

גורים (עד גיל 5 חודשים)

8-10% ממשקל הגוף הנוכחי. חשוב לזכור! גורים בגילאים האלו גדלים מהר! חשוב לשקול את הכלב אחת לשבוע ולהתאים למשקלו את כמות המזון. 

גורים מתבגרים (מגיל 5 חודשים ועד 12 חודשים)

5-6% ממשקל הגוף הנוכחי

כלבים בוגרים (מגיל שנה והלאה)

2.5-3% ממשקל הגוף התקין ביום

יש לציין שאחוזי ההאכלה הם כלליים וכל כלב זקוק לכמות אחרת של מזון בכדי לנצל את מלוא הפוטנציאל הבריאותי שלו. חשוב מאוד להיות קשובים לכלבכם, גם אם האחוזים יהיו גבוהים או נמוכים במעט מההמלצה הכללית.כפי שכבר ציינו הכמות היא מאד אינדיביבדואלית – לכלב, לגילו , מצבו הפיסי והבריאותי , וכן רמת הפעילות והספורטיביות שלו .

גורים מגזעים גדול/ענק נחשבים בקטגוריית גורים יותר זמן מגזעים קטנים, עד גיל שנה וחצי/שנתיים יש לתת כמויות גדולות יותר .

באיזה חלבון לא להתחיל אף פעם?

חלבון דגים- מתכוני הדגים חשובים לתזונתו העשירה של כלבכם, אך הם אינם מתאימים כמזון קבוע או יחיד. חלבון הדגים יהווה כתוספת תזונתית בלבד, פעם-פעמיים בשבוע להעשרה של אומגה 3 ו-6.

חשוב לזכור! שכלבים רבים אינם יגיבו טוב למנת דגים נקייה. אנו ממליצים לערבב אותה עם המזון הקבוע שהכלב אוכל ומגיב אליו היטב.

פתרון מהיר

אם אתם הורים קרייריסטים או סתם עצלנים אף עדיין רוצים להאכיל את חתולכם או כלבכם במזון טבעי. גם לזה יש פתרון , כיום יש מגוון חברות המעניקות חבילות מזון מוכן – טבעי – הניתן לרכוש ברשתות השיווק. מזון שעובר תהליך של  פסטור בעיבוד ייחודי כדי למנוע התפתחות של חיידקים וסלמונלה.

נתקלתם בעוד שאלות ? אנחנו פה ונשמח לייעץ, אצלנו במגה פט יש צוות קשוב ומקצועי שידע לכוון ולדייק אתכם בכל שלב. 

No data was found
דילוג לתוכן