משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אלרגיה לחתולים-איך לחיות איתם נכון?

אלרגיה לחתולים זה דבר נפוץ במיוחד כאן בארץ ובעולם באופן כללי. זה נכון שמי שיש לו בני משפחה שסובלים מאלרגיה הוא בסיכון גדול יותר לסבול ממנה בעצמו. אבל האמת היא שזה ממש לא מחייב ושזה משהו שבהחלט עשוי להפתיע כל אחד מאיתנו בשלבים שונים של החיים. 

על אף שלמראית עין נראה שמי שסובל מאלרגיה לחתולים לא יוכל לזכות ולגדל חתול בעצמו. האמת בשטח היא שזה לגמרי לא מדויק ולראיה – מאז ומתמיד ישנם הרבה מאד אנשים שמגדלים חתולים. זאת על אף אלרגיה שלהם או של בני משפחתם. 

אז כן, התשובה על רגל אחת היא שזה אפשרי, אך האם זה בכלל כדאי? כדי לענות על השאלה הזו, בואו נסביר איך הדברים האלו יכולים לעבוד ביחד. 

מיפוי האלרגיה לחתולים

כאמור, הרבה מאד אנשים רוצים לאמץ חתולים ונושא האלרגיה מקשה על כל הסיפור. חשוב לדעת שזה אכן אפשרי כאשר יודעים לנהל את החיים המשותפים בצורה טובה. השלב הראשון הוא ללמוד את האלרגיה המסוימת שלנו ולהבין בדיוק איך היא מתנהגת. 

שני הסוגים העיקריים של אלרגיה לחתולים :

  • אלרגיה לשערות שהחתול משיר
  • אלרגיה לאנזים מסוים ברוק שעובר אלינו דרך ליקוקים או מגע עם הפרווה שהחתול ליקק.

מומלץ בחום לגשת למרפאת אלרגיות ולהבין בדיוק מהי סוג האלרגיה שלכם ומה מעורר אותה. ההבנה הזו תאפשר לכם לתכנן את החיים המשותפים כך שהאלרגיה תפריע כמה שפחות. 

בחירת זן החתולים הנכון

בהחלט דבר חשוב וצריך להבין שיש זנים שמעוררים אלרגיות הרבה יותר מזנים אחרים. ככלל, זני חתולים עם פרווה קצרה יותר הם פחות אלרגניים במהותם. אצל אלו הסובלים מאלרגיה לפרווה, אימוץ של חתול ספינקס קירח למשל לא ישפיע על האלרגיה כלל ועיקר. מנגד, האלרגן הקיים ברוק של חתולים נמצא אצל חתולים מזן סיבירי בכמות נמוכה למדי. כך שאצל מרבית הסובלים מאלרגיה הוא כלל לא מעורר תגובה שלילית. ברגע שנבין איזה סוג של אלרגיה יש לנו נוכל לבחור את זן החתולים המתאים ביותר עבורינו. 

איך אפשר להקל על תופעת האלרגיה אחרי שאימצתי חתול

אז קודם כל מיפינו את סוג האלרגיה ואת המאפיינים שלה ולאחר מכן בחרנו חתול שהוא כמה שפחות ״מועד לפורענות״ בעניין הזה. מעולה! כבר עכשיו עשינו צעדים משמעותיים שיעלו את הסיכוי לכך שעניין האלרגיה לא יפריע. אך חשוב לדעת שיש עוד צעדים שאפשר לנקוט בהם מעבר. הנה כמה דברים ששווה לחשוב עליהם:

  • יצירת אזור ״נקי מחתולים״ בבית: שווה בהחלט לייצר איזור מוגדר בבית שאליו החתול לא נכנס ולא מתקרב כדי לא לעודד את האלרגיה. הבחירה הטבעית היא בחדר השינה וחשוב לשמור על החדר נקי תמיד כדי לאפשר חלל שבו האלרגיה לא אמורה להתעורר. 
  • שימוש במטהר אוויר חשמלי וניקיון הבית: בהרבה מקרים החתול עצמו הוא לא הבעיה. אלא הסביבה עצמה שהוא משאיר אחריו עם פרווה ועור מת שנושר. חשוב לשמור על הבית נקי בכל זמן ולנקות בעיקר בנקודות בהן יש מצבורי אבק ופרווה. כמו כן שווה בהחלט להשתמש במטהרי אוויר חשמליים שישמרו על אוויר נקי בכל זמן. 
  • מקלחות וניקיון לחתול: נכון, מקלחת לחתול זה לא עניין של מה בכך. זה לא משהו שכדאי לעשות בתדירות גבוהה מדי, אבל כן שווה לדעת שזה יכול לעזור. כשמסירים באופן קבוע תאי עור מתי ושאריות פרווה ונפטרים מהן, זה מוריד משמעותית את הרכיבים האלרגניים באוויר. גם אם לא נוח ומסתדר לקלח פעם או פעמיים בחודש, הברשה טובה 2-3 בהחלט יכולה לעזור. 
  • הכינו מראש את הציוד שיעזור לכם: בין אם מדובר על מטהרי אוויר חכמים, מברשות לחתולים או תכשירים לחתול – הכינו את כל הציוד שיעזור להתמודד עם האלרגיה מראש. באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרי טיפוח והגיינה לחתול.

אז בשורה התחתונה – האם זה כדאי?

ובכן – אם אתם אוהבים חתולים ולא רוצים לוותר על החוויה של גידול שלהם. בהחלט כדאי ומשתלם לעשות את המאמץ של חיים משותפים יחד. כמובן שאם מדובר על אלרגיה קשה אז זה לא רעיון טוב, אך ברוב המקרים אנחנו מדברים על אלרגיות קלות שניתן לחיות איתן בשלום. 

מחפשים עוד מידע בנושא וטיפים להצלחה? באתר מגוון רחב של אוכל לחתולים מהמותגים המובילים ביותר וכן את כל הציוד הנדרש לחתול שלך!

צרו קשר ונשמח לעזור!

בית לחתול

דילוג לתוכן