משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

רועה בלגי

להאזנה למאמר

רועה בלגי (Belgian shepherd) הוא גזע רועה בינוני מבלגיה עם אוזניים מחודדות, חוטם ארוך, יציבה אלגנטית ופרווה כפולה עבה עם פרווה שחורה גסה. גזע זה הוא התגלמות של כלב בעלי חיים חרוץ. כלבי רועים בלגיים בעלי יכולת אימון גבוהה ואינטליגנטית במיוחד. הם תוכננו לבצע עבודה – אך יש להם גם מזג רגיש ועדין המשווע לחברות אנושית, מה שהופך אותם לכלבי משפחה אידיאליים.

גזע בעל רצון חזק, כלב הרועים הבלגי מכונה לעתים קרובות "בהיר עיניים ועבות זנב". הם נאמנים במיוחד, נוטים להיות מכורי עבודה שמטרתם לרצות. רועים אלה תמיד נותנים את הכל כאשר משתתפים בכל סוג של פעילות, בין אם מדובר בעבודה בחווה או פשוט לשחק בחצר האחורית עם בני האדם האהובים עליהם.

מאפייני הרועה הבלגי

לכלבים הנלהבים והספורטיביים הללו יש רמות אנרגיה גבוהות ודורשים שפע של פעילות גופנית יומיומית. כלבי רועים בלגיים הם התאמה מצוינת למשפחות פעילות שמתכננות לקחת את הכלב שלהם יחד לטיולים, רכיבה על אופניים, ריצות או כל סוג של הרפתקה בחוץ. כשמדובר בילדים, לכלבים אלו יש אישיות אוהבת ומגוננת במיוחד.

רועה בלגי

 כלבי רועים בלגיים מסתדרים היטב עם חיות מחמד אחרות, אבל האינסטינקטים שלהם עלולים להוביל אותם לרעות חיות קטנות יותר או ילדים צעירים ברחבי הבית. למרבה המזל, גזע אינטליגנטי זה ניתן לאילוף בקלות ויכול ללמוד התנהגויות מתאימות במהירות עם הדרכה של בעליו.

היסטוריה של הרועה הבלגי

השטח והאקלים של בלגיה הם אידיאליים הן לבעלי חיים והן לגידול חלב. חקלאים בלגים התמקדו בעבר בבקר, וגידול כלבי רועים היה חלק חיוני מחיי החווה. למעשה, היו פעם שמונה זנים של רועים ייחודיים לבלגיה. כלבים אלה סווגו רשמית לראשונה בשנות ה-90. כיום, הגזעים הנותרים כוללים את כלב הרועים הבלגי (הידוע גם בשם Groenendael או Chien de Berger Belge), Tervuren, Malinois ו-Laekenois. הכלבים האלה זהים מבחינה אנטומית, אבל עם פרווה המשתנה מבחינת מרקם, צבע ואורך.

כלב הרועים הבלגי הוא זן ארוך שיער בצבע אחיד (שחור). השם Groenendael ניתן לכלבים אלה על ידי אדם בשם ניקולס רוז, מגדל בעל שם באותה תקופה שהפעיל מסעדה ליד בריסל בשם שאטו Groenendael. למעשה, נראה שרוז רכשה את זוג הקרן שהחל את גזע הכלב הבלגי.

עד תחילת המאה ה-20, כלבי רועים בלגיים הפכו ידועים בזכות הרבגוניות והאופי הקשה שלהם מחוץ לבלגיה. גם פריז וגם ניו יורק הסתמכו על הגזע ככלבי משטרה בעידן זה, ולעתים קרובות הם הועסקו על ידי סוכני מכס כדי לסייע בזיהוי מבריחים. במהלך מלחמת העולם הראשונה, הם עבדו ככלבי אמבולנס, שליחים ושילוחי מטען של ירי כבד, ולאחר מכן המשיכו לשרת ככלבי מלחמה במהלך מלחמת העולם השנייה.

מועדון כלבי הרועים הבלגי של אמריקה הוקם בשנת 1949. ומאז, הגזע עובד ככלבי משטרה וכלבי שירות, התחרה בתערוכות כלבים וביצע עבודות חיפוש והצלה. לצד עבודתם, כלבי רועים בלגיים נודעו גם כחיות מחמד משפחתיות אוהבות ונאמנות.

טיפול בכלב רועים בלגי

בעוד שכלב הרועים הבלגי הוא בדרך כלל קל לאילוף, כלב זה זקוק לפעילות גופנית רבה מדי יום כדי לעמוד בקצב האנרגיה הגבוהה שלו. הבעלים צריכים גם להתכונן לטיפוח שגרתי ולשתי עונות נשירה כבדות מדי שנה.

פעילות ספורטיבית

כמו גזעי רועים אחרים, כלב הרועים הבלגי זקוק לכמות מספקת של פעילות גופנית עד שעתיים בכל יום. כלבים אלה אינם נהנים להתרווח בבית. הם עובדים ערניים ופעילים המשגשגים כשנותנים להם עבודה לעשות. כלבי רועים בלגיים משתוקקים גם לזמן עם בני האדם שלהם. אז כבעלים, זה חיוני להתאמן עם הכלב שלך.

במקום לתת לגזע הזה לשוטט בחצר האחורית בעצמו, דרכים מצוינות לספק גירוי פיזי ונפשי כוללות משחקי אחזור או תרגול טריקים חדשים. כלב הרועים הבלגי אינו בחירה אופטימלית לבעלים שעובדים שעות ארוכות מחוץ לבית. גזע זה עשוי להשתעמם ואולי הרסני בבית, והוא יכול גם לפתח חרדת פרידה. בעלי כלבי רועים צריכים גם לזכור את הבטיחות, מכיוון שכלבים אלו מחוברים למרדף אחרי כבשים. כך שהם לא יהססו להמריא אחרי בעלי חיים, ג'וגרים ורוכבי אופניים, או אפילו מכוניות. לכן טיולים עם רצועה וחצרות מגודרות הם חובה.

שני כלבי רועה בלגי
2 כלבים מגזע רועה בלגי

טיפוח

כשזה מגיע לתחזוקת הפרווה הכפולה של כלב הרועים הבלגי – המורכבת מפרווה צפופה וחיצונית גסה יותר. התחזוקה קלה יותר ממה שניתן לתאר. עם זאת, יש לו עונת נשירה כבדה פעם עד פעמיים בשנה שדורשת צחצוח יומי כדי להסיר עודפי פרווה. צחצוח שבועי מספיק בשאר ימות השנה, יחד עם אמבטיות מדי פעם.

כמו גזעי כלבים אחרים, כדאי גם לגזום באופן שגרתי את ציפורני הכלב, לצחצח שיניים ולבדוק את האוזניים שלו לאיתור לכלוך ופסולת. נקו את האוזניים לפי הצורך בעזרת מנקה אוזניים המיוצר במיוחד עבור כלבים.

אילוף

לצד השתתפות בתרגילים יומיים עם כלב הרועים הבלגי שלך, חשוב גם להתחיל לאמן את הגזע הזה מוקדם. שיעורי צייתנות בסיסיים יכולים להתחיל כאשר גורים הם בערך בגיל שמונה שבועות. אימון נוסף צריך להימשך לאורך חיי הכלב בעקביות ובחיזוק חיובי. שיטות הכרוכות בענישה אינן מומלצות. מכיוון שהן עלולות להזיק לאישיות הרגישה של הכלב שלך ולהוציא את אופיו החזק.

הודות לאינטליגנציה שלהם, כלבי רועים בלגיים מצטיינים באימונים מתקדמים. כמו ספורט זריזות, תחרויות צייתנות, מעקב ורעיית צאן. הם להוטים לרצות את בעליהם, והם עושים את הטוב ביותר כאשר האימונים נשמרים חיוביים ומהנים. תגמל את הכלב שלך עם פינוקים / חטיפים לכלבים וחיבה על התנהגויות רצויות.

בעיות בריאות נפוצות אצל רועה בלגי

כלב הרועים הבלגי הוא גזע חסון וחזק שבדרך כלל בריא. כמו גזעים אחרים, הוא עדיין נוטה לכמה בעיות רפואיות תורשתיות. מגדלים אחראיים שואפים לשמור על סטנדרטים גבוהים ולבדוק כלבים הורים לפני הרבייה. מועדון כלבי הרועים הבלגי של אמריקה מציין שכלבים אלה יכולים להיות רגישים במיוחד להרדמה. לכן, הווטרינר שלך צריך לנקוט באמצעי זהירות אם יתעורר אי פעם צורך בניתוח.

מצבים נפוצים הקשורים לכלב הרועים הבלגי כוללים:

  • דיספלזיה במרפק ובירך– דיספלזיה גורמת למום במפרקי הכלב שלך כשהם מזדקנים. עלולה לדרוש ניתוח במקרים חמורים כדי לעזור לכלב לחיות בנוחות.
  • ניוון רשתית מתקדם– נקרא גם PRA. מצב זה משפיע על הרשתית בעין של הכלב שלך ובסופו של דבר מוביל לעיוורון.
  • קטרקט– כמו בני אדם, כלבים יכולים לפתח קטרקט שנראה כמו כתמים עכורים בעיניים ולפגוע בראייה. וטרינרים מסוימים עשויים להמליץ ​​על ניתוח להסרת קטרקט.
  • אפילפסיה– מצב נוירולוגי זה גורם להתקפים אצל כלבים. במקרים קלים עד בינוניים ניתן לטפל בדרך כלל באמצעות תרופות.

דיאטה ותזונה

כלב הרועים הבלגי מסתדר היטב עם תזונה הכוללת מזון לכלבים באיכות גבוהה, תחת פיקוח וטרינר. מים טריים ונקיים צריכים להיות זמינים בכל עת לגזע האנרגטי הזה.

מכיוון שהכלבים האלה כל כך פעילים, יש סיכוי נמוך יותר שהם יסבלו מהשמנת יתר מאשר גזעים אחרים. עם זאת, עדיף להגביל את הפינוקים אם אתה מבחין שהכלב שלך עולה יותר מדי במשקל. בקש מהווטרינר שלך לעזור לך לקבוע תוכנית ארוחה בריאה. כמובן שהיא צריכה להיות על סמך גילו, המשקל ורמת הפעילות של הכלב שלך. לעיתים הוטרינר ימליץ על אוכל רפואי לכלבים לטיפול בבעיות השמנה.

No data was found
דילוג לתוכן