משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

האם הכלב שלי שמן מדי? קרא ובדוק בעצמך

שמירה על משקל תקין היא סופר חשובה עבור חברינו ההולכים על 4. השמנת יתר אצל כלבים עלולה להוביל למגוון רחב של בעיות. מבעיות לב מפרקים ודלקות פרקים ועד סוכרת. לצערנו, ההשמנה בקרב חיות מחמד כמו אצל בני האדם נמצאת במגמת עלייה מתמדת. על פי האגודה למניעת השמנת חיות מחמד, יותר ממחצית מהכלבים בארה"ב סובלים מעודף משקל או השמנת יתר. עם זאת, בעלי חיות מחמד רבים עשויים לפספס את סימני האזהרה לכך שחיית המחמד שלהם עולה במשקל או שלא מבינים שלכלב שלהם יש בעיית משקל. 

השמנת יתר אצל כלבים- הסיכונים

במאמר הנוכחי, נסקור סימנים אשר יש לשים אליהם לב בכל הנוגע לבעיית עודף משקל אצל כלבים.
השמנת יתר היא לא רק בעיה חיצונית. אם כלב סובל מעודף משקל, יש לו  סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה כואבת וכרונית ולחיות פחות חיים ארוכים ובריאים ממש כמו בני האדם. הסיבה לכך היא שעודף משקל לא רק מעמיס ומוסיף בלאי לגוף, השמנת יתר היא גם מצב דלקתי והורמונלי שגורם לנטייה לכל מיני מחלות. על פי נתונים מבית החולים האמריקאי לבעלי חיים, השמנת יתר גורמת לכלבים לפתח מחלות שונות. כגון:

  • מחלה אורטופדית
  • דלקת כרונית
  • מחלת הסרטן
  • תפקוד לקוי של הכליות
  • הפרעות בדרכי הנשימה
  • לַחַץ יֶתֶר
  • מחלות עור
  • הפרעות מטבוליות ואנדוקריניות, כגון סוכרת מסוג II
  • תוחלת חיים מופחתת וירידה באיכות החיים

האם הכלב שלי סובל מעודף משקל? 

כלבים מגיעים בכל כך הרבה צורות וגדלים. לכן, זה יכול להיות מאתגר לקבוע לאבחן האם הכלב שלך סובל מעודף משקל או שסתם מדובר במבנה גוף מעוגל. משקל בריא של לברדור רטריבר ייראה שונה משל בולדוג צרפתי. עם זאת, ישנם כמה סימנים עקביים וגורפים בין הגזעים שנותנים אבחנה ברורה לכך שהכלב שלך נושא יותר מדי שומן על גופו.

משקל עודף

זה אולי נראה מובן מאליו. אבל אם אתה מבחין שיש מס קילוגרמים עודפים כשאתה שוקל את הכלב שלך, זה באמת יכול להיות בעיה. עם זאת, זה לא תמיד המצב. לפעמים עלייה עודפת במשקל נובעת מבעיות רפואיות אחרות. כגון, נוזלי גוף או חלילה גידול כבד או פשוט גדילה טבעית כרונולוגית ממצב של גור למצב של כלב בוגר. 

שינויים חזותיים בגוף הכלב שלך

בדוק ויזואלית את הכלב שלך מהפרופיל וממבט מעל. לכלב עם משקל תקין צריך להיות מותניים שמתפרסים  מעט מאחורי קצה כלוב הצלעות. לבדיקה, הניחו אגודלים על עמוד השדרה שלו ופרשו את שתי הידיים לאורך קשת הצלעות. אצל כלב שסובל מהשמנת יתר לא תרגישו צלעות מעבר לשומן, אם אתם מתקשים למצוא במימוש את הצלעות סביר להניח שהכלב שלכם שמן מדי. 

זוהי כמובן נקודת התחלה טובה להערכת משקל, אך ישנם יוצאי דופן. לדוגמה, כלבים מבוגרים שעברו עיקור או סירוס עשויים להיות בעלי בטנונת עקב מחסור בהורמוני מין. ולכלבים עם מחלת לב או בעיות רפואיות אחרות, עשויה להיות בטן גדולה יותר בשל מצבם הרפואי. 

האטה בהליכות

עוד מדד להשמנה, זה קושי בתובלה. לכלבים כבדים מדי קשה יותר להתאמן בגלל פגיעה נשימתית ומחלת מפרקים ניוונית, שניהם מחמירים מעודף שומן בגוף. אם הכלב שלך מאט או מתקשה בטיולים, זה יכול  להיות בשל בעיית משקל. עם זאת, זה יכול להיות גם מחלת לב או מחלת מפרקים. אז תמיד עדיף לדבר עם הווטרינר שלך על מנת לקבל אבחנה מדויקת יותר. 

הצטברות שומן בבסיס זנב 

מקום אחד ששומן הגוף אוהב להצטבר הוא סביב בסיס הזנב. לכלב עם משקל תקין צריך להיות עצמות ירך וזנב מוגדרות בבירור סביב בסיס הזנב. ואתם אמורים להיות להרגיש אותם בקלות, אפילו אצל כלבים שיש מעט עור עודף סביב בסיס הזנב שלהם.

התנשפות מוגברת

ממש כמו אנשים כבדי משקל, כך גם בעלי חיים. כלבים הסובלים מעודף משקל נוטים להתנשף יותר ויש להם פחות סובלנות לחום מאשר כלבים בכושר ובמשקל תקין ומאוזן. אם אתה שם לב שהכלב שלך מתנשף יותר מהרגיל, בשילוב עם הסימנים האחרים אשר הזכרנו לעיל, זה כנראה בגלל המשקל. התנשפות מוגברת יכולה לנבוע גם מכאבים, בעיות הורמונליות, חרדה ובעיות לב וכלי דם. אז הקפידו לבדוק את הכלב שלכם על ידי הווטרינר שלכם, ולאבחן את הקושי הנשימתי .

מה לעשות אם הכלב שלך אכן שמן?

אם הכלב שלך סובל מעודף משקל, אז זה הזמן להתחיל תוכנית הרזיה עבורו! הנה כמה טיפים שיעזרו לכלב לרדת במשקל:

  1. פעילות ספורטיבית ושריפת קלוריות- כדי לגרום לכלב לרדת במשקל, הוא צריך לשרוף יותר קלוריות ממה שהם צורכים. זה יכול להיות פשוט כמו לקחת את הכלב לטיולים ארוכים יותר.
  2. הפחתת צריכת קלוריות– הגבל את כמות הקלוריות או לפחות להוריד חטיפים לכלבים או להחליפם במלפפון או ירק בריא. מומלץ לוודא מול הוטרינר מה היא הכמות המדויקת של הקלוריות שהכלב שלך צריך לאכול מדי יום. מומלץ אפילו להחליף את סוג המזון. במצבים מסויימים הוטרינר ימליץ על אוכל לרפואי לכלבים מותאם לבעיות משקל.
  3. שקילה תדירה- יכולה לעקוב אחר התקדמות הכלב שלך ולאפשר לך לבצע שינויים במידת הצורך. שקלו את הכלב מדי חודש, בבית או במרפאת הוטרינר, והיו סבלניים! רוב הכלבים יגיעו ליעדי הירידה במשקל תוך 3-6 חודשים. 

לסיכום

זכור, אתם עושים הכל כדי שחברכם השמנמן יהיה בריא ושמח. אם בהוספת אקסטרה לפעילות גופנית, ואם להגבלה קלורית. יש מטרה: אתם עוזרים לכלב שלכם לחיות זמן רב יותר ולקבל איכות חיים טובה יותר. כל המאמצים שלכם ישתלמו עם עוד שנים לאהוב את חיית המחמד שלכם, להעמיק את הקשר שאתם חולקים ולעשות לשניכם עולם טוב.

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן