משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

ויימרנר (Weimaraner)

הפרווה הכסופה – הצבע האפור זה הסימן זיהוי של הויימרנר, אבל לא רק. במאמר זה נבין מהם תכונות המראה והאופי אשר כל כך ייחודי לגזע הנפלא והשובב זה. 

אופי הגזע

ויימראנרים הם בהחלט לא הכלב הממוצע. יש להם אישיות מפותחת, הם עקשנים, הם ערמומיים ומהירים.

הגזע בעל אופי ידידותי, חסר פחד וצייתן, כלב ערני זה הופך לחיית מחמד משפחתית נאמנה ומגוננת. הוא ניתן לאילוף בקלות ובעל רקורד מצוין ככלב צייתן.

כלב ויימרנר

היסטוריית הגזע ויימרנר

מקור הגזע הוא בחצר הגרמנית של הדוכס הגדול קארל אוגוסט, שם הגזע פותח ככלב עבור האצולה בתחילת המאה ה-19. יש תיעוד של גזע הויימרנר עוד שלוש מאות שנים לפני תאריך זה.

האצולה של ויימאר ביקשה לשמור על הגזע ככלב כבלעדי לקהילת העילית והוקם מועדון עם אכיפה קפדנית של גידול ובעלות. אם כלב מגזע זה נמכר למי שאינו חבר, הכלב עובר עיקור בסתר לפני שהעבירו אותו הלאה. עם מלחמת העולם השנייה, גזע הויימרנר הופך מוכר יותר מחוץ לגרמניה עם יצוא מסוים לארה"ב ובריטניה. מאותה תקופה הפופולריות של הגזע עלתה בהערצה רבה מכישורי הצייד שלו. הגזע הופיע לראשונה בבריטניה בשנות ה-50 וכיום הוא פופולרי מאוד בזירות התערוכות, ותאכל'ס הוא כל כך יפה ובעל מראה כל כך מיוחד שזה בכלל לא מפתיע.

בין אם אתם שוקלים לקנות גור, או לגדל דור המשך משלך, חשוב שתדעו אילו בעיות בריאותיות עשויות להימצא בגזע שלך. כדי להתמודד עם בעיות אלה, אנו ממליצים למגדלים להשתמש בבדיקות DNA, תוכניות סקר שיעזרו כדי לעזור לגדל את הכלבים הבריאים ביותר.

בעיות בריאות של כלב ויימרנר

כלבי ויימרנר הם בדרך כלל בריאים, אך כמו כל גזע כלבים, הם נוטים לפתח מספר בעיות בריאותיות מסוימות.

בעיות הבריאות הנפוצות ביותר בכלבי ויימרנר כוללות:

  • דיספלזיה של האגן: מחלה תורשתית שבה מפרק הירך אינו מתאים כראוי. זה יכול לגרום לכאב, דלקת ונכות.
  • דיספלזיה של הברך: מחלה תורשתית נוספת שבה הברך אינה מתאימה כראוי. זה יכול לגרום לכאב, דלקת ונכות.
  • היפרתירואידיזם: מצב הורמונלי שבו בלוטת התריס מפרישה יותר מדי הורמונים. זה יכול לגרום לעלייה במשקל, נשירת שיער, עייפות ותסמינים אחרים.
  • אטופיה: בעיית עור כרונית הגורמת לגרד, אדמומיות ודלקת.
  • גלאוקומה:  מחלת עיניים הגורמת ללחץ גבוה בתוך העין. זה יכול לגרום לאובדן ראייה.
  • אטרופיה של הרשתית: זוהי מחלת עיניים הגורמת להתנוונות הרשתית. זה יכול לגרום לעיוורון.

תזונה מתאימה לכלב ויימרנר

כלבי ויימרנר הם כלבים פעילים וזקוקים לתזונה עתירת חלבון ודל קלוריות. אוכל לכלבים איכותי יספק את כל אבות המזון הדרושים להם כדי לשמור על בריאותם.

מזון לכלב ויימרנר צריך להכיל:

  • חלבון באיכות גבוהה: חלבון הוא מרכיב חיוני לתזונה של כלבים, והוא חיוני במיוחד עבור כלבים פעילים. מזון איכותי צריך להכיל לפחות 22% חלבון באיכות גבוהה.
  • שומן בריא: שומן הוא מקור אנרגיה חשוב לכלב, והוא עוזר לספוג ויטמינים ומינרלים. המזון צריך להכיל בין 15% ל-20% שומן.
  • סיבים תזונתיים: סיבים תזונתיים עוזרים לעיכול תקין ויכולים לעזור בשמירה על משקל בריא. המזון צריך להכיל לפחות 4% סיבים תזונתיים.

חשוב להאכיל את כלב הויימרנר שלכם בארוחות קטנות ותכופות כדי לעזור למנוע בעיות עיכול. אתם גם צריכים לספק להם גישה למים טריים בכל עת.

טיפים לתזונה נכונה לכלב ויימרנר

  • האכילו את כלבכם במזון איכותי
  • הימנעו ממתן מזון אנושי לכלבכם.
  • הקפידו על משקל בריא לכלבכם- אם יש ספק, כדאי להתייעץ עם הוטרינר המטפל.
  • ספקו לכלבכם גישה למים טריים בכל עת.

פעילות ספורטיבית

רמת פעילות שהגזע הזה צורך היא גבוהה. מהוויימרנר מפגין את היכולת לעבוד קשה בשטח. יש לו יכולת וכח סיבולת וכוח פיזי מתפרץ. ה-Weimaraner חובב הרבה פעילות גופנית בחוץ. לגבי גובה ומשקל, הזכרים הבוגרים בגודל 64-69 ס"מ בשכמות, הנקבות 5 ס"מ פחות.

הם אמנם מאד חמודים. אבל, גם יכולים להיות מאתגרים בשובבותם שזה לא תמיד כל כך קל. הם יכולים להיות עקשן ושובבים במיוחד אם הם משועממים. לכן, חשוב לאתגר אותם מנטלית ולהעסיק אותם אות לדאוג להם לחברה.

במובן מסוים, החיים עם ויימראנרים הם כמו חיים עם פעוטות. הם יכולים לתקשר, אבל הם לא תמיד מקשיבים… הם סקרנים, אבל נכנסים לעניינים… הם היפראקטיביים, ואז ישנים כמו מתים. בסופו של הם כלבי משפחה מדהימים  ואוהבים  בחזרה… ללא תנאים.

טיפוח הגזע

הפרווה החלקה דורשת מינימום תשומת לב טיפוח. שיער הפרווה שלהם קצר, מה שמשפיע על רמת הנשירה הנמוכה שלהם. מומלץ ורצוי להקפיד על מקלחות לפי הצורך, צחצוח שיניים קבוע וגזיזת ציפורניים. יש להקפיד על ניקוי האוזניים שלהם כדי להימנע מבעיות ודלקות אזניים.

אילוף הגזע ויימרנר

גזע הכלבים הזה כל הזמן בודקות גבולות. לכן, הבעלים צריכים להיות טיפוס אחראי, ולהיות מנהיג אלפא ואחראי. אם אתם לא יכולים או לא רוצה לקחת אחריות ולהוביל, אז הכלב שלכם יעשה זאת. ואז, שיהיה לכם בהצלחה. ויימראנרים הם גם רגישים. ולכן, האילוף והאימון שלהם צריך לכלול הרבה שבחים, חיזוקים חיוביים ופינוקים. כלומר אתם צריכים להיות רגישים אליהם מאחר ומשמעת קשה תגרום לכלב שלך להתעלם ממך. במקרה של עבודה עם מאלף כלבים, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם בעלים של  כלב, היא מאד מומלצת מאד עם הגזע הזה.

לסיכום

ויימרנרים הם חכמים מאד. הם מבינים ביטויים ומשפטים שלמים. הם גם יוצאי דופן בכישרון לפתרון בעיות ויש להם כישרון לפתוח ארונות שונים ולפנק את עצמם בכל מה שאכיל. לפעמים, הם אפילו ערמומיים מספיק כדי להחזיר את הקופסה הריקה. הם יודעים לפתוח דלתות (עם ידיות), להגניב אוכל ממשטחי השיש ומה לא. 

הם כלבי להקה ושפשוט לא אוהבים להיות לבד. הם רוצים להשתייך לקבוצה, בין אם זה כלבים או אנשים, או שניהם. הם לוקחים תפקיד פעיל מאוד בלהיות חלק מהחבורה. 

No data was found
דילוג לתוכן