משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חתול בומביי (Bombay)

בומביי הוא החתול המושלם לכל מי שחשב אי פעם "הייתי רוצה שיהיה לי פנתר, אולי קטן יותר ופחות נושך. מה צריך לעשות כדי שזה יקרה ?…"

גזע הבומביי, שגודל במיוחד כדי להיראות כמו הפנתר השחור ההודי, הוא שילוב של הגזע הבורמזי והקצר האמריקני השחור. התוצאה של השילוב המיוחד הזה היא חתול שאכן דומה לחתול הג'ונגל הגדול בשילוב כמה מהתכונות הטובות ביותר של שני גזעי ההורים. הבומביי ירש את הקשיחות, הנאמנות והאינטליגנציה של הבורמזי מבלי להיות ווקאליים וקולניים כל כך, יחד עם פרווה שחורה מרשימה.

חתול בומביי

מראה חיצוני של חתול בומביי

הם בהחלט נראים כמו פנתרים קטנים לסלון. הדבר הבולט ביותר בבומביי הוא הפרווה השחורה והמפוארת שלהם. פרווה קצרה, שחורה צפופה ומבריקה.
מבחינת הנראות הויזואלית, לבומביי יש מבנה דומה לבורמזי, אם כי הוא פחות חסון. הם חתולים שריריים עם ראש עגול, אוזניים קצרות עם קצה עגול ועיניים עגולות בגודל בינוני שצבען זהוב.

ההליכה החתולית שלו מגדילה עוד יותר את הדמיון שלו לפנתר השחור אין ספק שהוא מענטז כמו נמר אמיתי. 

עובדה מעניינת, הבומביי הוא הגזע היחיד שבתחרויות מקבל 50% מהניקוד על צבע ופרווה.

אופי של חתול בומביי

אישיותו של חתול בומבי שואבת הרבה קווי אופי מהשורשים הבורמזיים שלו. הבומבי הוא חתול מאוד חברתי, אינטליגנטי ואוהב אנשים וחברה.

הם יוצרים קשרים חזקים עם בני משפחתם ומעדיפים להיות בחברת בני אדם וטובים במיוחד עם ילדים.הם מסתדרים עם כולם, כולל ילדים, זרים ואפילו כלב המשפחה.

הם חתולים משפחתיים המתבוננים בכל מה שבעליהם עושים ורוצים להיות שותפים פעילים למה שנעשה בבית. הם מטפסים ומקפצים, חזקים, זריזים ושובבים במיוחד כחתולים צעירים יותר.

פעילות ספורטיבית

חתולי בומביי מטפסים ומקפצים, עמוד גירוד לחתול או מגדל טיפוס מוערך מבחינתם, אפילו מאד. מדובר בחתולים פעילים. לכן, כדאי להחזיק מגוון של צעצועים לחתולים, במיוחד כאלה שמאפשרים להם להיות פעילים איתם. הבומבי אוהבים לעסוק בפעילויות ולשחק עם בני הבית.

טיפוח 

צרכי הטיפוח של בומביי הם מינימליים. הפרווה הקצרה והחלקה שלהם לא מצריכה טיפוח מיוחד והם די דואגים לעצמם. למרות שהגזע ידוע בנשירה מועטה, כאשר יש  עונות מעבר שבהם יש נשירה מוגברת, הברשה שבועית אמורה להספיק כדי להרחיק את רוב השיער שלהם מהספה ומהבגדים שלכם,

כמו כל גזעי החתולים, בומביים צריכים לקצץ את הציפורניים שלהם כל שבועיים.

את ארגז החול שלהם צריך לשמור נקי, כי כאלה הם סטרילים.

אם אין ברירה, תצטרכו להקפיד ללבוש רק בגדים שחורים בצבע של הפרווה שלהם…

בריאות הגזע

תוחלת החיים הממוצעת של חתולים בומביי היא 15 שנים.
חתולים אלו נוטים להיות חסונים כל כך ובריאים. לכן, דוגמאות לחתולים מטופחים שחיים 20 שנים אינן נדירות.

חתולי בומביי יכולים להיות רגישים לבעיות הבאות:
דלקת חניכייםצחצוח שיניים מספר פעמים בשבוע לא יהיה רעיון נורא כל כך. חטיפים דנטלים נגד אבנית יכולים גם הם להחליף את הצחצוח. אך עדיין ייתכן שיהיה צורך בבדיקת שיניים בשלב מסוים.

בעיות בסינוסים– מאחר והם שייכים לשושלת בורמזית ובעלי פנים עגולות יותר ומאורכות. הם עשויים להיות רגישים לבעיות באף כגון בעיות סינוסים ואסטמה.

בעלי תיאבון בריא-חלקם אף נוטים להפריז באכילה. במקרה כזה ניתן להתמודד עם הבעיה ע"י הקצבת מזון לחתולים או מעבר למזון דיאטתי.

לסיכום

אז מי עדיין מאמין שחתול שחור מביא מזל רע? מקווים שהמאמר תרם לידע שלכם על חתולים, צוות מגה פט ישמח תמיד לתת מענה לצרכים שלכם. צוות מגה פט זמין עבורכם בכל שאלה ונשמח להתאים לחתול שלכם את הציוד המתאים ביותר עבורו.

לקריאה נוספת:

בית לחתול

דילוג לתוכן