משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מלטז

המלטזי (maltese) הוא גזע קטן של כלבים בקבוצת הצעצועים. סביר להניח שמקורו באזור הים התיכון המרכזי, והוא אחד הגזעים העתיקים ביותר ממוצא אירופי. מאמר זה בבלוג יספק סקירה כללית של הגזע, כולל ההיסטוריה שלו, מזגו, הבריאות, הטיפוח שלו ועוד.

היסטוריה של המלטזים

מאמינים שהמלטזי הוא גזע עתיק, שמקורו באזור הים התיכון. ישנן עדויות לכך שהגזע קיים לפחות מאז המאה ה-12 לפני הספירה. מאמינים שהוא גודל על ידי יוונים קדומים, שהפיצו אז את הגזע ברחבי אירופה. הם היו מועדפים על ידי העשירים והאריסטוקרטים, ולעתים נשמרו כסמל סטטוס. הגזע היה פופולרי גם בקרב בני המלוכה, המלטזי היה בבעלות המלכה אליזבת הראשונה. הגזע הוצג לארצות הברית בסוף המאה ה-19, וכיום הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים בעולם.

המלטזי הוא גזע קטן, עם גובה מרבי של 25 ס"מ ומשקל מרבי של 4 ק"ג.
יש לו פרווה לבנה שאינה נשירה ודורשת צחצוח יומיומי. הגזע ידוע באישיות התוססת והשובבה שלו, ומהווה בן לוויה מצוין עבור אנשים בכל הגילאים. זהו גזע אינטליגנטי ומאומן בקלות, למרות שהוא יכול להיות עקשן לפעמים.

טמפרמנט ואישיות

המלטזי הוא גזע כלבים ידידותי, עדין ומלא חיבה. הם פעילים ושובבים, ומהווים בני לוויה מצוינים. הם גם אינטליגנטים מאוד וניתן לאמן אותם לעשות מגוון של טריקים והתנהגויות. הם נאמנים ואוהבים לבעליהם. המלטז הוא בחירה טובה למשפחות עם ילדים, מכיוון שהם עדינים וסבלניים. הם יכולים גם להיות כלבי שמירה טובים, מכיוון שהם ינבחו כדי להזהיר את בעליהם על סכנה אפשרית. הם חברתיים ומשגשגים כאשר נותנים להם תשומת לב רבה. המלטזי יכול להיות עצמאי למדי, ולפעמים עשוי להיות עקשן.

המלטזים יכולים להסתדר עם כלבים וחתולים אחרים אם הם מתרגלים אלייהם מגיל צעיר. עם זאת, הם אינם מודעים לגודלם ויש להגן עליהם מפני תחילת מריבה עם כלב שגדול מהם פי 2 או אפילו 10.

הם זקוקים לאימון צייתנות עקבי, חיזוק חיובי הוא הדרך הטובה ביותר לשמור על מוטיבציה. הם ניתנים להתאמה לסביבות רבות ושונות, ויכולים להיות מרוצים למדי לחיות בדירה או בבית.

בריאות וטיפוח

המלטזי הוא גזע בריא יחסית, עם מעט בעיות גנטיות. הם יכולים לסבול מהבעיות הבאות:

  • בעיות נשימה
  • בעיות עיניים
  • לוקסציה של הפיקה
  • בעיות שיניים
  • בעיות לב
  • בעיות בכבד
  • עודף הפרווה שלו גורם לו לסבול מאוד מחום.
  • העור שלו מאוד רגיש לקרינת השמש והוא יכול לקבל כוויות שמש בקלות.
  • נוטה להתעטש ולנחור לפעמים בעקבות אפו הפחוס.

חשוב להקפיד על ביקורים שוטפים ובדיקות וטרינריות סדירות וכן על תזונה נכונה. הם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לבעיות בריאות אלו. טיפוח הוא חלק חשוב בבעלות על מלטזי.

טיפוח המלטזי

טיפוח המלטזי אינו קשה, אך הוא מצריך מספר פעולות הכרחיות:

  • צחצוח קבוע ורחצה– אפילו שהם יפים, מלטזים מתלכלכים בקלות ובדרך כלל יש לרחוץ אותם מדי שבוע.
  • הברשת הפרווה – הפרווה של המלטז מדהימה ביופייה ובמגע שלה מומלץ להבריש את הפרווה מידי יום כדי לשמור על המרקם המשיי שלה. למלטזים אין את השיכבה התחתונה האופיינית לגזעים רבים והם אינם משילים הרבה שיער.
  • בדיקת האוזניים – עליך לבדוק את אוזני המלטז לפחות פעם בשבוע ולהקפיד על ניקוי האוזניים . אם הן נראות רגישות או שעולה ריח רע, קחו אותו לבדיקה אצל הווטרינר. למלטזים הרבה שיער באוזניים אותם צריך להסיר מידי פעם. בקש מהספר או הווטרינר שלך לעשות זאת או להראות לך כיצד למרוט את השיער בבית.
  • טיפוח ציפורניים – יש לגזוז את ציפורניו פעם או פעמיים בחודש, אם הכלב אינו קוצץ אותם באופן טבעי. בציפורני הרגליים של הכלב יש כלי דם, יש לחתוך בעדינות בכדי לא לגרום לדימום.
  • צחצוח שיניים – גזע זה זקוק לתשומת לב להיגיינת השיניים כדי למנוע בעיות שיניים וחניכיים. שאפו לצחצח את השיניים של כלבכם מדי יום.

    הפוך את הטיפוח השבועי של המלטז שלך לשיגרה שהוא זוכר מגיל קטן. הרבה כלבים לא אוהבים שמתעסקים להם בפרווה יותר מידי, בטח לא בכפות רגליים. ולכן יש להרגיל אותם לכך מגיל קטן. הפוך את זה לחוויה חיובית מלאה צ'ופרים.

אילוף וחינוך מלטז

כלבי מלטז ידועים ככלבים חכמים ואינטליגנטים, הם מבינים מה רוצים מהם והם ישמחו לעבוד וללמוד פקודות חדשות. מדובר בכלב עם אופי נוח שלא בודק את הגבולות ומעוניין לרצות את בעליו.

המלטזי יכול להיות עצבני במקצת והוא יודע להשיג את מבוקשו, הוא זקוק לאילוף וסוציאליזציה. הם מגיבים די טוב לאימון כאשר מציעים להם פינוקים וחיזוקים חיוביים אחרים. 
שאפו להתחיל אילוף וסוציאליזציה כשהכלב שלכם הוא גור. תחשפו אותו לאנשים שונים, לבעלי חיים אחרים ולמצבים שונים. הם מגוננים ועלולים לנבוח הרבה. 

מלטזים רבים מגלים חרדת נטישה אם הם נשארים לבד לתקופות ארוכות. הם עלולים לנבוח ללא הרף ולעסוק בהתנהגויות הרסניות. אימון התנהגותי יכול לעזור לרסן קצת חרדה. עם זאת, עדיף למלטזי לחיות במשפחות שבהן מישהו נמצא בבית במשך רוב שעות היום.

תזונה

המלטז נודע בזכות פרוותו החלקה והנעימה, אך גם בקיבתו הרגישה ובררנותו. כמו מרבית הכלבים הקטנים, גם למלטז נטייה לפתח בעיות בשיניים. תזונה מותאמת תוכל לתרום לשמירה על בריאותו.

תדאגו שתמיד יהיו מים טריים זמינים עבור המלטז, להקפיד על מזון לכלבים איכותי ומאוזן מבחינה תזונתית. רוב הבעלים בוחרים להאכיל שתי ארוחות ביום. תזונה המיועדת לכלבים קטנים יכולה להיות אידיאלית. מכיוון שהחתיכות יהיו בדרך כלל קטנות, מה שיקל על האכילה. חשוב להקפיד על מזון בעל טעימות גבוהה במיוחד, המכיל נוטריינטים חיוניים שיסייעו בתחזוק הפרווה שלו, כמו גם בהפחתת ריח הצואה וכמותה.

עקבו אחר צריכת חטיפים לכלבים, עצמות לעיסה כדי למנוע אכילת יתר. מומלץ להתייעץ על סוג המזון והכמות עם הווטרינר שלך כדי לוודא שהכלב שלך מקבל את מה שהוא צריך עבור גודלו ואורח החיים שלו.

No data was found
דילוג לתוכן