משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הכל על כלבים גדולים ועל אופי הטיפול בהם

להשמעת המאמר

אם יש לכם כלב גדול, או שאתם חושבים לצרף אחד כזה למשפחה, אספנו פה כמה טיפים שלדעתנו כדאי מאד  שתקראו כי אנחנו די בטוחים שהם שיעזרו לכם לגדל אותו בהצלחה ולהעניק לו את כל מה שהוא צריך ועל הדרך גם לשמור על בריאותו.

אילו גזעים של כלבים גדולים קיימים?

גזעי כלבים גדולים
גזעי כלבים גדולים

 צ'או צ'או

הצ'או צ'או הוא גזע כלבים ייחודי ועתיק שקיים כבר מאות שנים. הוא ידוע במראה דמוי אריה הייחודי שלו, פרווה כפולה עבה ולשון כחולה-שחורה. גזע זה נאמן להפליא ומגן על בעליו, מה שהופך אותו לבן לוויה נהדר. הם גם אינטליגנטיים ביותר וניתן לאמן אותם לבצע מגוון משימות. אם אתם מחפשים בן לוויה נאמן, אינטיליגנטי ואוהב, אז הצ'או צ'או עשוי להיות ההתאמה המושלמת!

צ'או צ'או
כלב צ'או צ'או

הם פופולריים גם בחלקים אחרים של העולם כמו רוסיה וארצות הברית. עם הפרווה העבה והנושא המלכותי שלהם, הם בטוח יהיו מרכז תשומת הלב בכל מקום שהם הולכים!

רועה גרמני

רועה גרמני הוא גזע נאמן ואינטליגנטי של כלבים שקיים כבר מאות שנים. הוא אחד הגזעים הפופולריים ביותר של כלבים בעולם. יש להם אינסטינקט טבעי להגן על בעליהם והם ידועים באינטליגנציה, בכוח ובזריזות שלהם. רועים גרמניים הם חיות מחמד משפחתיות מצוינות וניתן לאמן אותם לבצע מגוון משימות. הם גם פופולריים בצבא, במשטרה וככלבי שירות. עם טיפול ואימון מתאימים, כלבים אלה יכולים להיות בני לוויה נהדרים במשך שנים רבות.

רועה גרמני
רועה גרמני

רועה בלגי

הרועה הבלגי הוא גזע כלבים שמקורו בבלגיה. זהו גזע אינטליגנטי, נאמן וחרוץ ששימש ככלב עבודה במשך מאות שנים. הם ידועים באינסטינקט ההגנה החזק שלהם ושימשו ככלבי שמירה, כלבי חיפוש והצלה, כלבי משטרה וכלבי טיפול. הם גם חיות מחמד משפחתיות פופולריות בשל אופיים הידידותי וקלות האימון. עם טיפול ותשומת לב נאותים, הרועה הבלגי יכול להיות בן לוויה נהדר עבור כל משפחה.

הם גם פעילים להפליא וזקוקים להרבה פעילות גופנית כדי להישאר בריאים. עם הכשרה נכונה וטיפול נכון, הרועה הבלגי יכול להיות תוספת נפלאה לכל בית.

רועה בלגי
רועה בלגי

גולדן רטריבר

גולדן רטריבר הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים והאהובים בעולם. לא רק שהם בני לוויה נאמנים להפליא, אלא שהם גם ידועים באינטליגנציה שלהם,באישיות הידידותית ובאופי העדין שלהם. עם קצת אימון וסבלנות, גולדן רטריבר יכולים להכניס תוספות נפלאות לכל משפחה.

לגולדן רטריברים תוחלת חיים ארוכה ולרוב חיים עד 12 שנים. הם דורשים פעילות גופנית סדירה וצריכים להיות מטופחים באופן קבוע על מנת לשמור על מעילם בריא ונראה טוב. עם טיפול ותשומת לב נאותים, גולדן רטריבר יכולים להפוך לבני לוויה נפלאים במשך שנים רבות!

גור גולדן רטריבר
גור גולדן רטריבר


גרייהאונד

כלבי גרייהאונד הם אחד הגזעים הוותיקים והאהובים ביותר של כלבים. הם ידועים במהירות ובזריזות שלהם, כמו גם באופיים העדין. כלבי גרייהאונד שימשו לציד, מרוצים ולוויה לאורך ההיסטוריה. כיום, הם נחשבים לחיות מחמד משפחתיות מצוינות שיכולות לספק שנים של אהבה ונאמנות לבעליהם.

כלבי הגרייהאונד הם גם מאוד עדינים ומלאי חיבה, מה שהופך אותם לבני לוויה נהדרים למשפחות. עם המעיל המלוטש, הרגליים הארוכות והתנועות החינניות שלהם, כלבי הגרייהאונד הם באמת אחד הגזעים היפים ביותר של כלבים.

כלבי גרייהאונד לבן ושחור
כלבי גריינהאונד

האסקי סיבירי

האסקי הסיבירי הוא זן יפה וחזק של כלבים. הם ידועים בכוחם, בסיבולת שלהם בנאמנותם באינטיליגנציה שלהם. מה שהופך אותם לבני לוויה אידיאליים עבור משפחות רבות. עם הפרווה העבה והעיניים הכחולות המדהימות, הכלבים הללו הפכו לבחירה פופולרית עבור אלה שמחפשים חיית מחמד פעילה ונאמנה. הם שימשו גם למשיכת מזחלות באקלים קר יותר, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת לפעילויות חוצות כגון טיולים או קמפינג עם המשפחה שלך.

האופי הידידותי שלהם הופך אותם לחיות מחמד משפחתיות נהדרות, וניתן לאמן אותם לבצע משימות רבות ושונות.

האסקי סיבירי
האסקי סיבירי

אלסקן מלמוט

האלסקן מאלמוט הוא גזע כלבים גדול וחזק שמקורו באלסקה. הם ידועים בכוחם, בנאמנותם ובאינטליגנציה שלהם. יש להם פרווה כפולה עבה שעוזרת להם להישאר חמים באקלים קר. אלסקן מאלמוטס הם חיות מחמד משפחתיות מצוינות, מכיוון שהם נאמנים ומלאי חיבה לבעליהם. הם נחשבים כלבי עבודה נהדרים בזכות הכוח והסיבולת שלהם. אם אתם מחפשים בן לוויה נאמן או חבר להרפתקאות בחוץ, ה-Alsskan Malamute הוא הבחירה המושלמת!

אלסקן מלמוט
אלסקן מלמוט

לברדור

הלברדור רטריבר הוא גזע כלבים אהוב שקיים כבר מאות שנים. הם ידועים באינטליגנציה, בנאמנות ובאופי המשחקי שלהם, מה שהופך אותם לאחד הגזעים הפופולריים ביותר בעולם. עם הנטייה הידידותית ויכולת האימון שלהם, הלברדורים מהווים חיות מחמד משפחתיות מצוינות והם מצוינים בפעילויות כגון אימוני זריזות וציד.

הלברדורים הם כלבים אינטליגנטיים, אנרגטיים ופעילים ביותר שדורשים הרבה פעילות גופנית וגירוי כדי להישאר בריאים. הם גם מאוד ידידותיים כלפי אנשים וחיות אחרות, מה שהופך אותם לבני לוויה נהדרים. עם אילוף מתאים, הם יכולים להפוך גם לכלבי עבודה מצוינים.

לברדור רטריבר
לברדור רטריבר

בול מסטיף

בול מסטיף הם זן נאמן ומגן של כלבים. הם גודלו במקור כדי לשמור על אחוזות וחוות באנגליה, אבל הם הפכו לחיות מחמד פופולריות בכל רחבי העולם. בול מסטיף ידועים באינטליגנציה, באומץ ובכוח שלהם, מה שהופך אותם לבני לוויה אידיאליים למשפחות שרוצות חיית מחמד נאמנה ומסורה. עם הכשרה וסוציאליזציה נכונה, בול מסטיפים יכולים ליצור כלבי משפחה נפלאים שהם גם עדינים ואוהבים עם בעליהם.

בול מסטיף
בול מסטיף

רידג'בק

רידג'בק הוא גזע כלבים הידוע בנאמנותו ובאינטליגנציה שלו. גזע זה מהווה בן לוויה מצוין למשפחות, מכיוון שהם מגינים מאוד, מסורים לבעליהם ובעלי אופי עדין. רידג'בקים מעולים גם עם ילדים וניתן לאמן אותם בקלות לציית לפקודות. יש להם רכס ייחודי על הגב שהוא אחד המאפיינים המובהקים שלהם. רידג'בקים דורשים פעילות גופנית וטיפוח קבועים כדי להישאר בריאים ומאושרים. אם אתה מחפש בן לוויה אינטליגנטי, נאמן ואוהב, ה-Ridgeback עשוי להיות ההתאמה המושלמת!

רידג'בק
רידג'בק

רוטווילר

רוטוויילרים הם אחד הגזעים הפופולריים ביותר של כלבים בעולם. הם ידועים בנאמנותם, האינטליגנציה והחוזק שלהם. הם גם מאוד מגינים על המשפחה שלהם ומהווים כלבי שמירה מצוינים. לרוטוויילרים יש מוסר עבודה חזק וניתן לאמן אותם לבצע מגוון משימות כמו רעיית צאן, חיפוש והצלה, מעקב, זריזות ואפילו עבודה טיפולית. עם אילוף וסוציאליזציה מתאימים, כלבים אלה יכולים להיות בני לוויה אוהבים שמביאים שמחה לבעליהם.

רוטווילר
רוטווילר

סאן ברנרד

כלב סן ברנרד הוא גזע גדול של כלבי עבודה שמקורו באלפים האיטלקיים והשוויצריים. הוא ידוע ביכולתו לחלץ אנשים בשלג ובתחושת הנאמנות החזקה שלו לבעליהם. לסנט ברנרד יש פרווה ארוכה ועבה מה שהופך אותם למתאימים היטב למזג אוויר קר. הם גם אינטליגנטיים מאוד וקלים לאימון, הם בני לוויה נהדרים למשפחות עם ילדים. הם יכולים להגן על משפחותיהם ולהוות כלבי שמירה נהדרים, אבל הם גם עדינים ומלאי חיבה לאלה שהם אוהבים. עם טיפול והכשרה מתאימים, הסן ברנרד יכול להיות תוספת מצוינת לכל משפחה.

כלב סן ברנרד
כלב סן ברנרד

אקיטה אינו

אקיטה אינו הוא גזע כלבים שמקורו במחוז אקיטה ביפן. הוא ידוע בנאמנותו, האינטליגנציה והאומץ שלו. זהו גם אחד הגזעים הבודדים שגודלו במקור למטרות ציד. אקיטה אינוס הם בני לוויה נאמנים ומהווים חיות מחמד משפחתיות נהדרות בשל אופיים החיבה. הם גם ידועים בקשר החזק שלהם עם בעליהם, מה שהופך אותם לבחירת חיית מחמד אידיאלית עבור אלה שמחפשים בן לוויה נאמן ואוהב.

אקיטה אינו
אקיטה אינו

בורדר קולי

בורדר קולי הם אחד מגזעי הכלבים החכמים ביותר בעולם. הם נאמנים, אנרגטיים ובעלי יכולת אימון גבוהה. עם מוחם החד והלהיטות לרצות, הם יוצרים חיות מחמד משפחתיות נהדרות וכלבי עבודה מצוינים. בורדר קולי שימשו באופן נרחב לרעיית בעלי חיים במשך מאות שנים והם ממשיכים להיות פופולריים כיום. ניתן גם לאמן אותם לקורסי זריזות, תחרויות צייתנות, משימות חיפוש והצלה, טורנירי flyball ועוד. אם אתם מחפשים בן לוויה פעיל עם חכמים פנויים, הבורדר קולי עשוי להיות הגזע המושלם עבורכם!

בורדר קולי
בורדר קולי

רועה אפגני

הרועה האפגני הוא גזע של כלבים ששימש במשך מאות שנים באפגניסטן ככלב הגנה על בעלי חיים ושמירה על בתים. הם כלבים נאמנים, אמיצים ומגוננים, מה שהופך אותם למושלמים לתפקידי שמירה. הם גם אינטליגנטים וניתן לאמן אותם לבצע משימות רבות ושונות. לרועים אפגנים יש היסטוריה ארוכה באפגניסטן ונוכחותם הייתה חלק בלתי נפרד מהתרבות של המדינה במשך מאות שנים.

3 כלבים מגזע רועה אפגני
רועה אפגני

ניופאונדלנד

כלבי ניופאונדלנד הם גזע גדול וחזק , הם ידועים בנאמנותם ובאינטליגנציה שלהם. מה שהופך אותם לחיות מחמד משפחתיות נהדרות. לכלבי ניופאונדלנד יש פרווה כפולה עבה שיכולה להיות שחורה, חומה או לבנה, והם שחיינים חזקים להפליא. יש להם גם כפות רגליים עם קורות שעוזרות להם לנוע במהירות במים. עם הטבע העדין והנטייה הידידותית שלהם, כלבי ניופאונדלנד מהווים בן לוויה מצוין לכל משפחה שמחפשת חיית מחמד אוהבת.

כלב ניופאונדלנד
כלב ניופאונדלנד

דני ענק

הדנים הגדולים הם גזע מלכותי של כלבים, יש להם מבנה חזק ושרירי וגודל מרשים. עם קומתם הגדולה, הדנים הגדולים מהווים כלבי שמירה מצוינים ובני לוויה נאמנים. הם גם ידועים באינטליגנציה ובאופי הידידותי שלהם, מה שהופך אותם לתוספות נהדרות לכל משפחה. ניתן לאמן אותם לעשות כמעט כל דבר, החל מזריזות ועד לעבודה טיפולית. עם הטיפול וההכשרה הנכונים, הדני הגדול יכול להיות תוספת מדהימה לכל בית!

כלב דני ענק
כלב דני ענק

בעיות בריאות והמלצות לטיפול בגזעי כלבים גדולים

לכלבים מגזעים גדולים יש רגישויות ובעיות בריאותיות שרלוונטיות רק להם בשל גודלם ומשקלם. לכן חשוב להיות מודעים לרגישויות ולסכנות אלו . 

אולי עדיף אפילו ולנקוט צעדים מוקדמים אשר יכולים להפחית את הסיכון לפציעה או מחלה ולשמור על בריאות הכלב שלכם. הם בעלי צרכים מעט שונים שמיוחדים רק להם ,לכן אופי הטיפול צריך להיות מעט שונה.

1. תזונה מותאמת למניעת השמנה 

לכלבים גדולים יש קצב חילוף חומרים נמוך יותר מאשר לכלבים קטנים. מה שעלול לגרום להם לעלייה במשקל ואף השמנת יתר. אלו עלולים להחמיר את הסיכון הקיים של כלב גדול לבעיות בריאותיות שונות, ביניהן בעיות שרירים ושלד, מחלות לב ועוד. בחרו עבורם מזון לכלבים איכותי ומאוזן שמכיל כמות מספקת של חלבון וחומצות אמינו שיעזרו לו בקפיצות הגדילה שלו. עודף משקל מגביר את הסבירות לדלקות פרקים ודיספלזיה בירך ולכאבים נוספים. שמירה על הכלב שלכם בטווח משקל רצוי היא הצעד הכרחי בהחלט. במקרים מסוימים יש צורך באוכל רפואי לכלבים לשמירה על המשקל אותו תוכלו למצוא באתר שלנו.

2. בקרה על כמויות האכלה לגורים 

נכון שגורים נמצאים בסיכון לצמיחה מהירה עקב האכלת יתר. נכון שאנחנו רוצים שהכלבלים הקטנים יתפתחו ויגדלו. אך יש להיזהר, האכלת יתר של גורים נקשרה לצמיחת עצמות ומפרקים לא תקינה. יש לבדוק מול הווטרינר שלכם מהי המנה היומית המומלצת כדי לתמוך בצמיחה והתפתחות תקינה, מבלי להאיץ אותה. הקפידו לתת אוכל לגורים במספר ארוחות קטנות יותר במהלך היום. הימנעו מהאכלה של ארוחה אחת גדולה בלבד ואל תאפשרו פעילות גופנית נמרצת במשך שעתיים לפני ואחרי ארוחה. אם  הגור שלכם בבולמוס אכילה ואוכל ממש מהר, היעזרו במשחקי האכלה כדי למתן את קצב האכילה.

3. מזון מותאם לכלבים גדולים / ענקיים

תזונה איכותית ומותאמת לגזע גדול יכולה לשמור על שרירים ועצמות במצב טוב ולהפחית לחץ על המפרקים. אוכל לכלבים מגזע גדול מכיל לרוב גם מרכיבים התומכים בבריאות המפרקים, כדוגמת חומצות שומן אומגה. מכילים בדרך כלל פחות קלוריות, כדי להפחית את הסיכון להשמנה. כמו כן פחות סידן שעודף ממנו עלול להוביל לבעיות בריאות שונות בעצמות.

מזונות לגזע גדול מכילים לרוב גם מרכיבים התומכים בבריאות המפרקים, כדוגמת חומצות שומן אומגה.

4. פעילות גופנית מתונה

פעילות ספורטיבית מאומצת, במיוחד עבור גור, מקשה על המפרקים שלו ועלולה לגרום לבעיות אורטופדיות. תנסו להמנע מלתת לגור שלכם לשחק, לקפוץ או לעשות פעילות נמרצת על משטחים קשים (כמו אספלט ובטון). השתדלו למנוע ממנו לעלות ולרדת במדרגות בעצמו בתדירות גדולה מדי. 

אם אתם רואים שיש צורך ואחרי יעוץ מקצועי אצל הוטרינר, אתם יכולים לתת תוספי מזון לכלבים. ניתן לתת תוספי מפרקים, כגון גלוקוזאמין וכונדרואטין לכלבים בעלי נטייה לדלקת מפרקים ניוונית עקב מבנה גוף גדול וכבד או פציעה. שוב נציין, תמיד צריך להתייעץ עם הווטרינר שלכם לפני הוספת מוצרים או תוספים חדשים.

5. אילוף ולימוד להתנהגות טובה 

כלב גדול שרץ במורד הרחוב אחרי שראה חתול גורר אתכם איתו בכח, זה לא משהו שכיף לחוות. על מנת שתהיה לכם שליטה על הגור הגדול שלכם, רצוי להתחיל לעבוד ולאמן כלבים כבר מגיל צעיר. מומלץ לכולם ובמיוחד לבעלי כלבים גדולים. חשוב ללמד אותם איך להיות רגועים, מאופקים, מנומסים ולא מציקים לסביבתם. זה חשוב במיוחד עם כלבים גדולים – כי קפיצות על אנשים, גניבת מזון מהשיש ומשיכות בטיולים זה לא משהו שתרצו להיתקל בו.

דאגו לכלבכם ודאגו לחשוף אותו לסביבה, ללמד ולתרגל איתו התנהגויות רצויות באמצעות אימון מבוסס חיזוקים חיוביים. תבנו לכם ולו סדר יום מותאם עשיר, שיספק גם אותו וגם אתכם. תדאגו לפרוק לו אנרגיות בטיולים ארוכים ולאתגר אותו מבחינה קוגניטיבית ונפשית. ניתן לעשות זאת באמצעות צעצועי הרחה והאכלה ומשחקים המתאימים לגזע שלהם.

לסיכום

תיהנו עם הכלבלב הגדול שלכם, אנחנו בטוחים שתהיו הורים מדהימים. אנחנו כאן כאן כמו תמיד לכל שאלה, צוות המומחים ישמח לתת מענה ולייעץ על ציוד לכלבים המתאים ביותר לכלב שלכם. ניתן להזמין אונליין והמשלוח יגיע עד אליכם.

No data was found
דילוג לתוכן