משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

כל מה שרציתם לדעת על אימוץ כלבים או חתולים

אימוץ כלבים או חתולים זה הדבר הכי מתגמל שיש, בודאות. הלב מתרחב לנוכח מראה של כלב או חתול שנתתם לו תקווה והוצאתם אותו מהתא הקר והמנוכר אל תוך הסביבה הביתית החמה והאוהבת. מה לשקול לפני אימוץ כלבים או חתולים? יש כמה דברים שכדאי להיות מודעים אליהם לפני שמצרפים למשפחתכם בעל חיים לנצח.

זו בדיוק הסיבה שאנחנו מעודדים את כל מי שחושב להרחיב את משפחתו ע"י הוספת חיית מחמד. קודם כל אנו ממליצים לפנות לעמותה מתוך מאות העמותות שיש בארץ. תכל'ס רובן עושות מלאכת קודש ובהחלט קורסות תחת העומס והנטל. אנחנו די בטוחים שתוכלו למצוא שם את חיית המחמד ה'מושלמת' עבורכם .

כמה כלבים מאומצים בשנה בישראל?

 על פי מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", ההערכה היא שמדובר באימוצים של כ-7,000 כלבים בשנה. רק בכלבייה של "תנו לחיות לחיות" יש כ-300 כלבים בכל רגע נתון. בממוצע יש אצלם כ-15 אימוצים מדי שבוע.

אילו כלבים מאמצים בעיקר?

בצורה שלא מפתיעה אותנו, גורים וכלבים קטנים (בגודל): "אנשים רוצים גורים כי הם רוצים לגדל אותם מהשלב שהם עוד צעירים, אנשים מאמצים כלבים קטנים כי הם חושבים שהם תופסים פחות מקום בבית, וגם כי הם פחות מאיימים עליהם". בנוסף נתון שתמיד מעציב אותנו, אנשים נוטים לאמץ כלבים בהירים והרבה פחות מאמצים כלבים שחורים. אגב, עניין העדפת כלבים בהירים אינו ייחודי רק לישראל אלא זוהי תופעה גלובאלית.

אנשים תקועים במחשבה שכל כלב חייב חצר, מה שכמובן ממש לא נכון! מה שכלב כן צריך זה אהבה, פינה בבית ולטייל 3 פעמים ביום.

לגביי נושא הגזענו כלפי הכלבים השחורים, לצערנו אנשים בוחרים את הכלב לפי היופי ולא האופי. אין ספק שכלבים או חתולים שחורים מדהימים ואוהבים לא פחות מכל כלב או חתול אחר. ולא הם לא מביאים מזל רע, בדקנו .

להלן 10  נקודות חשובות שחייבים לשקול לפני אימוץ כלבים או חתולים: 

  • וודאו שאתם באמת מחויבים לטפל בחיית המחמד לטווח הארוך ומבינים ויכולים למלא את צרכיהם.
  • חשבו על אורח החיים שלכם ואיזה מאפיינים אתם מחפשים בחיית מחמד .
  • היו מוכנים להשקיע בחיית המחמד שלכם – זמן, טיפול וטרינרי, ציוד, מזון והדרכה עלולים להיות לא זולים.
  • ודאו שאתם וחיית המחמד שבחרתם תכירו אחד את השני קצת יותר מבדייט אחד. תשתדלו לבקר אותם יותר מפעם אחת בעמותה .
  • ודאו שחיות המחמד האחרות שלכם (למשל כלבים) מסתדרים היטב עם חיית המחמד שבחרתם על ידי לקיחתם למקלט.
  • בדקו שהבית שלכם וכל בני משפחתכם ערוכים ומוכנים לקבלת חיית המחמד שלכם. לעיתים העמותה אף תדרוש את נוכחות כל בני הבית במעמד האימוץ.
  • שימו לב שאתם צריכים להיעזר בסבלנות, כשחיית המחמד שלכם מגיעה, הכל חדש עבורה. היא צריכה זמן להתמקם ,לכן היא עלולה להתנהג בחשדנות ובחששנות בימים הראשונים .
  • זכרו שכדאי לחכות לחיית המחמד הנכונה שתגיע. אל תוותרו אם אינכם מוצאים את חיית המחמד ה'מושלמת' בביקור הראשון שלכם בעמותה.
  • גם העמותה צריכה לאשר אתכם, לא כל מאמץ פוטנציאלי יאושר אוטומטית. עובדי העמותה הם מקצועיים ולמודי נסיון והם ירצו להתאים עבורכם את חיית המחמד הנכונה עבורכם ולאו דווקא את זאת שנראית לכם מגניבה לרגע זה. דעתם המקצועית מבוססת על נסיון עבר. הם ממש לא רוצים לאכזב אתכם ובטח לא לשבור את רוחה של חיית המחמד שתחזור אל התא אם תימצא לא מתאימה אחרי זמן מה בביתכם . 

בכל עמותה או יום אימוץ תפגשו את "יועצי האימוץ" שהם בעצם כמו שדכנים. הם יתנו לכם פרטים על הכלבים והחתולים ביום האימוץ ויוכלו לעזור לכם למצוא את בעל החיים המתאים לכם ביותר. יועצי האימוץ הם מתנדבים שמוכשרים והמטרה המקודשת שלהם זה לגמרי להגיע לכמה שיותר אימוצים מוצלחים.

שלב ביניים, אומנה

החתולים והכלבים מטופלים בבתים פרטיים (משפחות האומנה שלנו) או בפנסיונים ברמה גבוהה, ומוצעים לאימוץ כשהם בריאים ומטופלים. שלב האומנה יכול להיות גם רעיון מצויין למי שעדיין מתלבט ולא בטוח לגמרי לגביי האימוץ. זו דרך מצויינת להתנסות בתהליך על אמת . 

דמי אימוץ כלבים/חתולים: בשביל מה הם מיועדים?

דמי אימוץ הם חלק בלתי נפרד מתהליך האימוץ במקלטים ובעמותות לבעלי חיים בישראל. עמלות אלו משרתות מטרות מרובות והן חיוניות לקיימות ולפעילותו של המקלט. בעוד שהסכום הספציפי עשוי להשתנות בהתאם למקלט ולסוג חיית המחמד המאומצת, העמלות בדרך כלל מכסות מגוון הוצאות הקשורות לתהליך האימוץ.

  • כיסוי עלות טיפול רפואי – דמי אימוץ עוזרים לכסות את עלות הטיפול הרפואי של חיית המחמד. לפני אימוץ, בעלי חיים במקלטים מקבלים חיסונים הכרחיים, עיקור או סירוס, וכל טיפול רפואי אחר הנדרש. עמלות אלו תורמות לבריאות ולרווחה הכללית של חיית המחמד. הן מבטיחות שהיא מוכנה להצטרף למשפחתם החדשה בבריאות טובה.
  • פעילות העמותה– דמי אימוץ מסייעים לתמוך בפעילות היומיומית של העמותה או המקלט. למקלטים יש הוצאות שונות, כולל משכורות לצוות, תחזוקת מתקנים ושירותים. באמצעות גביית דמי אימוץ, המקלטים יכולים להמשיך ולספק סביבה בטוחה ונוחה לבעלי החיים שבטיפולם.
  • תרומה לטיפול בעלי החיים במקלט– עמלות אלו מאפשרות למקלט לספק מזון, מחסה וטיפול וטרינרי לבעלי חיים אחרים הממתינים למצוא את בתיהם לנצח. על ידי אימוץ חיית מחמד ותשלום דמי האימוץ, המאמצים לא רק מספקים בית אוהב לחיה אחת אלא גם תורמים להצלה ולטיפול של רבים אחרים.
  • חשוב לציין שדמי האימוץ אינם נועדו להניב רווחים למקלט. העמלות מחושבות בקפידה כדי לכסות את ההוצאות הדרושות מבלי להרתיע מאמצים פוטנציאליים. המקלטים מבינים את המחויבות הפיננסית שבבעלות חיית מחמד ושואפים להנגיש את תהליך האימוץ לכמה שיותר אנשים או משפחות אחראיים.

מביאים את חיית המחמד הביתה: למה לצפות?

כפי שכבר ציינו מדובר בתהליך חשוב והנסיון של העמותות די מוכח. על מנת  שהאימוץ יצליח כל בני הבית צריכים להיות שותפים בתהליך האימוץ. לכן כל בני המשפחה או השותפים לדירה, חייבים להגיע ליום האימוץ כדי להיות שותפים לתהליך זה.

  • הסתגלות לסביבה החדשה– תנו לחבר הפרוותי החדש שלכם קצת זמן להסתגל לסביבה החדשה שלו. הם עלולים לחוש חרדה או בהלה בתחילה, ולכן חיוני ליצור עבורם סביבה רגועה ובטוחה. ספקו מרחב ייעודי עם מיטה לכלבים מפנקת, הצעצועים וקערות האוכל והמים שלהם.
  • שגרה– ביסוס שגרה חיוני לרווחתה של חיית המחמד החדשה שלכם. הגדירו לוחות זמנים עקביים של האכלה והליכה כדי לעזור להם להרגיש בטוחים ולהבין מה מצופה מהם. בנוסף, הקפידו להכיר אותם בהדרגה לבני משפחה אחרים וחיות מחמד, מה שמאפשר אינטראקציות בפיקוח כדי להבטיח שילוב חלק.
  • אימון– הוא עוד היבט מכריע בהבאת חיית המחמד החדשה שלכם הביתה. בין אם מדובר באימון לצרכים, צייתנות בסיסית או סוציאליזציה, השקעת זמן ומאמץ באימון יסייעו לחיית המחמד שלכם להסתגל ולהפוך לבן משפחה המתנהג היטב. שקלו להירשם לשיעורי ציות או לבקש הדרכה מקצועית במידת הצורך.
  • טיפול רפואי– מתן טיפול נאות לחיית המחמד החדשה שלכם כולל בדיקות וטרינריות קבועות וחיסונים. קבעו פגישה עם וטרינר מהימן כדי להבטיח את בריאות חיית המחמד שלכם וכדי לטפל בכל בעיה אפשרית. בנוסף, אל תשכחו לעדכן את תגי הזיהוי שלהם בפרטי הקשר שלכם למקרה שהם יסתלקו בטעות.
  • אהבה וביטחון – הרעיפו על חיית המחמד החדשה שלכם אהבה, סבלנות והבנה. בניית קשר לוקחת זמן, אז היו סבלניים לכל האתגרים ההתנהגותיים שהם עשויים להפגין. זכור, אתה המשפחה החדשה שלהם, ועם הזמן, הם ילמדו לסמוך ולאהוב אותך ללא תנאים.

לסיכום

אימוץ כלבים או חתולים מעמותות ומקלטים לבעלי חיים בישראל הוא תהליך מקיף שמטרתו להבטיח את רווחת בעל החיים והתאמתו לבית העתידי. זה מסע שדורש סבלנות, מחויבות והבנה. עם זאת, השמחה והחברות שחיית מחמד מביאה לבית הופכים את כל המאמץ לכדאי. מדריך זה נועד להפוך את תהליך האימוץ לפחות מרתיע ויותר נגיש לכולם.

אנחנו די בטוחים שאימוץ וצירוף חיית מחמד חדשה לביתכם זה הדבר הטוב ביותר שתעשו גם עבורה וגם עבורכם. אנחנו נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא ולהתאים את הציוד המתאים ביותר לחיית המחמד שאימצתם. החל ממיטה נוחה ומפנקת, מזון לכלבים מומלץ , קערות לאוכל ומים, חטיפים ועוד.

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן